• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Pyton2.7 op een BBB. test en ontwikkel omgeving

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miw49

Nieuw lid
Lid geworden
7 mei 2021
Berichten
6
Waarderingsscore
0
Python 2.7 werkend op een Beagle Black Bone. Programma met 8 digitale I/O , PWM en Import van onder andere
Adafruit_BBIO.UART as UART
import Adafruit_BBIO.GPIO as GPIO
import Adafruit_BBIO.PWM as PWM
import struct
import time
import datetime
import serial
import ephem
import acemedat ( Lokala data file op de BBB )
Het programma is ontwikkeld onder W10 met Pyhon 2.7.16 Shell. Wordt daarna via een SD kaartje in de BBB geplaatst.

Met welk ontwikkel omgeving, programma is dit te testen? Dit omdat de meeste import niet herkend wordt.
Hoe kan een storing van Python software in de BBB gedocumenteerd worden?
 
Met PyCharm kun je het makkelijk testen.
 
Hallo nlreiniernl.
Dank voor u reactie. Het probleem is wat complexer als in de omschrijving. De Beagle Black Bone draait onder Debian. Daar draait dan de python applicatie. Ik wil testen onder Windows10. De te importeren programma delen van Debia werken waarschijnlijk niet onder Windows10. Ik ga er van uit dat de betreffende import programma delen, welke wel geschikt zijn voor Windows10, ergens onder de hoede van PyCharm moeten worden geladen. Klopt dat ? en waar moeten die geplaatst worden. Is dit wel onder Windows10 te testen? Dit omdat testen onder Debian wel een heel zwakke test omgeving is.
Groet.
 
Uhm min of meer. Ik ken niet alle imports die jij opsomt daar, maar de meeste ken ik wel en die zitten standaard in Python libraries dus dan heb je geen probleem met de imports.

Alle code die jij schrijft in bijv. Pycharm op Windows werken gewoon naadloos op een Debian distributie. Indien je geen libraries gebruikt welke buiten de standaard Python libraries vallen.

Struct, time, datetime en serial zitten bijvoorbeeld gewoon in de standaard libraries en werken sowieso.
 
Hallo nlreiniernl.
Dank voor u reactie. Ja daar wrinkt de schoen.
import Adafruit_BBIO.GPIO as GPIO het benoemen van I/O op de BBB
import Adafruit_BBIO.PWM as PWM Pulsbreedte regeling output
import struct
import time
import datetime
import serial RS485 verbinding met positie sensoren via Arduino 9600 baut
import ephem Wordt gebruikt om de positie van de maan te berekenen

Mogelijk zou ik die files op internet moeten opzoeken en dan op de juiste positie plaatsen in de Python programmeer omgeving ( nu Pycharm voorheen Python 2.7.16 Shell )

Is dat de juiste weg en is dat mogelijk?

Groet.
 
Hallo nlreiniernl.
Dank voor u reactie. Ik heb een werkende Python applicatie in een BBB met een touch display.
In de Python applicatie wil ik enkele aanpassingen aanbrengen. Dat kan rechtstreeks in de BBB maar onder Debian is dat een zeer slechte test omgeving. Regel voor regel intikken en via tray en error hopen dat het goed gaat.... Dat heb ik via Putty rechtstreeks in de BBB met MC commander gedaan of met de tekstverwerker van Debian rechtstreeks in de Python file.
Een programmeer fout ==> stop Debian en geen melding waarom......

Dus dacht ik, dat ga ik op de Windows PC doen onder PyCharm of Python 2.7.16 Shell. Zoals ik het inschat, zou ik bij PyCharm de betreffende import files moet toevoegen om het programma in zijn geheel te testen.. Ik heb helaas geen enkele mogelijkheid kunnen vinden om de import files welke onder Debian op de BBB draaien, in een Windows vorm of zo iets, aan PyCharm toe te voegen en zo het gehele programma te testen en zo de Import errors bij Run, te reduceren.

Sorry dat ik mij niet helemaal duidelijk heb uitgedrukt maar hopelijk is mijn probleem nu duidelijker geworden.
De vraag is: bestaat de mogelijkheid om niet standaard import files, aan een onder een Windows draaiende PyCharm, toe te voegen. Ik doel daarmee op de import files zoals ik die gisteren op 22:27 uur heb aangegeven.
Bij voorbaat mijn dank en groet.
 
Nou ja en nee dus.. Je kan "import Adafruit_BBIO.GPIO as GPIO" denk ik niet importeren. Ik zou niet weten waar Python Adafruit_BBIO.GPIO van moet importeren.

Het is namelijk om de hardware van de Beaglebone aan te sturen. Er staat een Beaglebone Debian OS op dat ding waar die libraries in zitten.

Ik ben toch bang dat het testen op een Windows machine niet zal gaan lukken.
Je kunt hooguit de Python file van die BBB af halen en met PyCharm zorgen dat in ieder geval de syntax van de code correct is.

Maar heb je DIT gedaan? Want als jij tegen allemaal error's aan loopt lijkt het er meer op dat die hele API niet op jouw Beaglebone staat. Zonder die API kan je ook de libraries niet importeren.
 
Hallo nlreiniernl. Ja ja op de BBB is alles aanwezig en werkt de basis applicatie naar tevredenheid.
Maan bij uitbreiding van die basis applicatie in Python doen zich de problemen voor in de vorm van de programma fouten. Debian verteld je niets wat er fout gaat dus dacht is alles onder Windows met PyCharm te testen.
het toevoegen van enkele import files is gelukt omdar ze onder PyCharm aanwezig zijn maar een oplossing voor import Adafruit_BBIO.GPIO is niet te vinden. Een zeer zwak punt van PyCharm.....
Samengevat: het veel geprezen PyChat onder Windows is ook niet echt iets te testen in mijn hardware samenstelling. Zelf kom ik uit de industriele automatisering en daar is dat geen enkel probleem.... Dank voor de info.
 
Ik snap je frustratie maar moet toch echt even iets recht zetten.
PyCharm heeft niets te maken met het feit dat het niet werkt. PyCharm is niks meer dan een IDE en kan nooit de fout in dit verhaal zijn.
Dat je het niet kan testen komt omdat je hardware aanstuurt op een machine die niet op die code werkt.

Anyway je zal dit punt voor punt met trial en error moeten oplossen. Run de code en kijk welke foutmelding je krijgt, fix die, en start opnieuw.

Mag ik de code eens zien? Zet de code op GitHub (public) en stuur de link naar die repo naar mij. Mocht je de code niet publiek willen maken kan je het ook in Notepad++ opslaan en in een PM sturen.
 
Hallo, dank voor je aanbod. Ik zal even overleggen met de ontwerper van het programma en hou je op de hoogte.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan