• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Qbasic

Status
Niet open voor verdere reacties.

pluspower

Junior lid
Lid geworden
18 jan 2020
Berichten
87
Waarderingsscore
13
Met het programma Qbasic 1.0 heb ik een grafiekprogramma gemaakt in SCREEN 12
Het programma werkt perfect maar de achtergrond kleur van deze grafiek is zwart.
Mijn vraag: Bestaat de mogelijkheid om deze achtergrondkleur te wijzigen? Ofwel de grafiek weer te geven zonder achtergrondkleur (enkel tekens en lijnen zichtbaar)
 
Zover ik kan vinden niet. Zwart is het ontbreken van kleur, en in mode 12 (dat is de grafische modus) is dat niet te veranderen.

"Only screen modes 0, 7, 8, 9, 10 support a background color."

Misschien dat er een sub te schrijven valt waarmee je eerst alle lijnen van het scherm kleurt, en dan daar overheen tekent, maar ik kan niets vinden dat iemand dat ook wekelijk gedaan heeft, terwijl er toch heel wat mensen met dezelfde vraag zitten.
Zelf ben ik er te lang uit om daar verder nog iets zinnigs over te zeggen.
 
Misschien . . . kijk naar het palette statement. Na het keizen van de screen mode, probeer eens zoiets als:
PALETTE 0, 16191
om de kleur 0 ( zwart ) te vervangen voor 16191 (zoiets als geel)
Het palette statement vervangt op deze manier één van de standaard kleuren uit het palette van 16 van screen 12 mode.
Misschien wel onzin, maar in zo'n tijd leven we :mask:
 
Zover ik kan vinden niet. Zwart is het ontbreken van kleur, en in mode 12 (dat is de grafische modus) is dat niet te veranderen.

"Only screen modes 0, 7, 8, 9, 10 support a background color."

Misschien dat er een sub te schrijven valt waarmee je eerst alle lijnen van het scherm kleurt, en dan daar overheen tekent, maar ik kan niets vinden dat iemand dat ook wekelijk gedaan heeft, terwijl er toch heel wat mensen met dezelfde vraag zitten.
Zelf ben ik er te lang uit om daar verder nog iets zinnigs over te zeggen.

Uw aanbeveling werkt inderdaad. Dat ik daar niet eerder aan dacht. Vriendelijk bedankt.
 
Als dat werkbaar is, graag gedaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan