• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

QR code lezen en maken geeft verschil

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanGroen

Junior lid
Lid geworden
19 feb 2021
Berichten
96
Waarderingsscore
7
Ik heb een vraag over een QR code van 21x21.

Als ik deze QR code scan met mijn iPhone 12 of met verschillende apps krijg ik hier steeds dezelfde 14 cijferige code uit.

Ga ik vervolgens naar een willekeurige QR code generator op internet en vol ik deze cijfercode in, dan krijg ik een hele andere QR code te zien.

Waar zit dit verschil in?
 
Laatst bewerkt:
Deze tekst vond ik:

"There are 40 Versions (sizes) of QR Codes, 4 error correction levels and 8 masking possibilities giving a total of 1280 possible QR codes for any given input."

Er zijn dus verschillende versies van de code, waardoor het plaatje er anders uitziet met toch dezelfde input. Er zijn al zo veel versies met allemaal een verschillend aantal blokjes, wat je makkelijk zelf zou kunnen vergelijken. Van 21x21 blokjes tot 177x177 (zover ik lees). En inmiddels zijn er ook rechthoekige (voor op langwerpige vlakken of regels), welke wel een andere reader nodig hebben.

( Een kleine waarschuwing de ik ook tegenkwam )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan