• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Røde podcast microfoon

Status
Niet open voor verdere reacties.

catmen

learning senior
Lid geworden
17 jun 2011
Berichten
807
Waarderingsscore
31
Hallo, ik bezit al lang een røde podcast usb microfoon die heeft altijd perfect gewerkt onder windows 7 met audacity, sinds ik over ben gegaan naar windows 10 wil ik hem opnieuwvoor de eerste maal gebruiken onder de laatste versie van audacity en hij doet het niet meer.
Bij inpluggen van de usb stekker worden drivers geïnstalleerd en ik krijg de melding dat hij ok is, ook in apparaat beheer is de podcast aanwezig en zijn er geen nieuwere drivers voorhanden (als ik stuurprogram vernieuwen druk is er geen nieuwere driver) en toch... komt er geen geluid uit, de instellingen in windows geluids instellingen staan goed ingesteld maar een test kan ik niet doen wegens geen geluid, het groene lampje op de podcast brand en ik probeerde al verschillende usb kabels geen succes! weet iemand hoe ik hem aan de praat krijg? hij kostte namelijk wel wat euro's
Ik testte ook een logitec microfoon en die werkt perfect ik weet niet waar ik het moet zoeken maar kwam wel ergens tegen dat de podcast niet meer zou werken onder windows 10 althans niet zonder extra "software" te installeren, ik probeerde zelfs om de podcast firmware te vernieuwen maar dat lukte niet die was bedoelt voor een andere type.
thx
catmen
 
Hallo,

Mogelijk wordt hij niet ondersteunt in Windows 10.
Zeker als hij al heel oud is, zal er ook geen extra software zijn.
Maar je zou hier het type nummer kunnen vermelden, dan kunnen wij mee kijken/zoeken.
 
. . . de instellingen in windows geluids instellingen staan goed ingesteld maar een test kan ik niet doen wegens geen geluid.
Dat is altijd een flinke weg in Windows om alle instellingen na te lopen. En ik weet niet waar je al geweest bent, dus ik herhaal je hiermee waarschijnlijk:

begin door op je luidspreker icoontje te rechtsklikken, en bij 'Volumemixer' te kijken of de microfoon daar vermeld wordt, en niet uit staat.
Daarna met diezelfde rechtsklik kijken onder 'Geluidsinstellingen openen', of er bij 'Invoer' iets staat. En gelijk naar rechtsboven, in het Configuratiescherm geluid - tab 'Opnemen'. Rechtsklik in dat venster en zorg dat 'Uitgeschakelde apparaten' aangevinkt staat.
Staat het apparaat daar, selecteer het dan, en kijk onder 'Configureren' en 'Eigenschappen'.
 
Hallo,

Mogelijk wordt hij niet ondersteunt in Windows 10.
Zeker als hij al heel oud is, zal er ook geen extra software zijn.
Maar je zou hier het type nummer kunnen vermelden, dan kunnen wij mee kijken/zoeken.
De Røde podcast is zo'n 5 jaar oud en word nog steeds verkocht (bijlage afbeelding) serie nummer 0017829
 

Bijlagen

  • Røde podcast .pdf
    259,6 KB · Weergaven: 7
mogelijk lukte vorige bijlage niet
 

Bijlagen

  • Røde podcast .pdf
    259,6 KB · Weergaven: 3
ik zie in de rechter benedenhoek zowel een luidspreker als een micro icoon als ik daar op klik opend zich een scherm"toegang tot de microfoon op dit apparaat" de functies staan allemaal aangevinkt ik zie daar apart ook nog audacity en hostproces voor windows-services (momenteel in gebruik)
bij aparaat beheer is ook de podcast te vinden en er worden geen nieuwe drivers gevonden, podcast verwijderen en na opstart terug inpluggen leid er toe dat er terug een installatie plaatsvind van de beschikbare drivers bij windows; de podcast is ook terug te vinden alleen komt er geen geluid uit. ook bij start>instellingen>systeem>geluid staat de podcast als invoer vermeld en daar zou een test kunnen gebeuren van dit toestel in apparaat eigenschappen, maar dat doet niets en blijft grijs. bij geavanceerde apparaat opties staat de rode op 100%

thx
catmen
 
heb ook gezien dat er een bijlage moet toegevoegd worden via een andere weg, als dat nodig zou blijken bekijk ik dat wel even. hij heeft geen type nummer/benaming hij word Rode procaster genoemd.
catmen
 
. . . met diezelfde rechtsklik kijken onder 'Geluidsinstellingen openen', of er bij 'Invoer' iets staat. En gelijk naar rechtsboven, in het Configuratiescherm geluid - tab 'Opnemen'. Rechtsklik in dat venster en zorg dat 'Uitgeschakelde apparaten' aangevinkt staat.
Wat staat er in dat venster aan microfoons ? Staan er meerdere ?
 
My Podcaster will not work in a certain software package but works fine in other audio applications? -
  • Some software packages require an ASIO drivers in order to work with all audio interfaces. The RØDE Podcaster does not come with an ASIO driver as standard. However, a free universal ASIO driver called ASIO4ALL is available to download.
 
( overbodig )
 
My Podcaster will not work in a certain software package but works fine in other audio applications? -
  • Some software packages require an ASIO drivers in order to work with all audio interfaces. The RØDE Podcaster does not come with an ASIO driver as standard. However, a free universal ASIO driver called ASIO4ALL is available to download.
Breng ik me met deze download niet in de problemen (free universal ASIO driver)? En is het voldoende hem na download Gewoon te installeren Moeten er nog ingrepen gebeuren denkt U? Bvb de podcaster koppelen aan die driver want zo’n crack ben ik nu ook weer niet.
catmen
 
Lijkt mij niet, want hun geven zelf dit aan.
Maar je zou voor de zekerheid eerst een herstelpunt of backup kunnen maken en dan pas de driver downloaden. Ik neem aan dat je het alleen hoeft te downloaden en dat het dan moet werken, maar ik kan het niet uittesten.

Hij staat op hun site als download link, dus niet ergens anders weg halen.
Zie de link van mijn eerdere bericht. (onder support)
 
Oei! neen daar begin ik niet aan, zal dan wel een andere oplossing zoeken, of geen.... trouwens op hun website vond ik ook dat deze oplossing/ingreep een tijdelijke zou zijn omdat er een bug zat in windows 8 maar staat er ook"in windows 10 zou deze opgelost zijn", maar misschien ook niet. het was toen een "dure" aankoop bijna 200€ maar nu zijn er al degelijke vervangers voor rond de 100€ ik bekijk het nog wel of ik voor een nieuwe ga.
alvast bedank voor het meedenken.
catmen
 
Lijkt mij niet, want hun geven zelf dit aan.
Maar je zou voor de zekerheid eerst een herstelpunt of backup kunnen maken en dan pas de driver downloaden. Ik neem aan dat je het alleen hoeft te downloaden en dat het dan moet werken, maar ik kan het niet uittesten.

Hij staat op hun site als download link, dus niet ergens anders weg halen.
Zie de link van mijn eerdere bericht. (onder support)
Heb ook de driver (ASIO) geinstalleerd van uit supportvan hun site,PC terug gestart en resultaat is 0 podcast werk nog steeds niet met nazicht van nog eens alle instellingen, ik ga het hier bij laten.

thx
catmen
 
Jammer dat het ook niet werkt.
Maar gelukkig kun je wel de Logitech microfoon gebruiken.
Natuurlijk jammer van die andere microfoon.
 
Ik hoop dat je begrijpt dat wat ik liet zien dezelfde is die Arie25 linkte ? Dus dit geldt nog steeds:
Uit een oude video uit 2009 haal ik dat je je device IN de Asio interface moet kunnen in- en uitschakelen:

Dat zal toch experimenteren worden.
Je moet dus specifiek die microfoon aan zetten.
 
Jammer dat het ook niet werkt.
Maar gelukkig kun je wel de Logitech microfoon gebruiken.
Natuurlijk jammer van die andere microfoon.
Ja dat is echter Wel een prutsding en zeker niet te vergelijken met die rode, vermoedelijk schaf ik wel een vervanging aan maar niet meer zo duur.
thx
catmen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan