• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Røde podcast microfoon

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oh dat opnemen van een microfoon in windows 10, na elke update groot of klein zijn de juiste instellingen weer verdwenen.
Ook de stereomix is vaak verdwenen.
Ik voeg wat afbeeldingen toe, misschien kun je daar iets mee.

Het betreft in mijn geval een USB microfoon en een platenspeler (waar ik het geluid graag van wil horen)

Maar je moet ervoor zorgen dat de microfoon je standaard communicatieapparaat wordt. (rechtermuis op de rode microfoon dus) in het onderdeel geluid van je configruatiescherm.
Daarnaast klik ik altijd ook nog naar het apparaat luisteren aan in mijn geval (omdat de opname anders erg zacht is).







In audacity kan het ook onwillig zijn. Hiervoor dien je te kijken welke instelling werkt.

 
Laatst bewerkt:
Vandaag in professionele winkel VIANTO (vroeger Format C in Merksem) geweest omdat ik hem daar gekocht heb, hij blijkt 7 jaar oud. Of ik hem destijds registreerde en daardoor recht heb op 10 jaar garantie, dat kan ik me niet meer herinneren. men gaat een poging doen. Ook in de store lukte het de pro niet om de podcast werkende te krijgen, ook niet na installatie van ASIO driver en de gedownloadde firmware voor deze podcast liet zich niet installeren op de mic. hij werd echter wel op hun PC gevonden (zoals bij mij) maar werken deed hij niet, met gaat hem testen, herstellen of opsturen naar Røde. Ze laten me de kosten weten en zolang deze binnen enkele grenzen vallen kan hij hersteld worden want tot slot het is één van de beter studio mic's.
word vervolgd.
catmen
 
Mooie draai, afwachten dus 👍
 
Wel fijn dat het bij hun ook niet werkte.
Dan heb jij tenminste alles goed geprobeerd.
 
De Rode microfoon werd na verzending hersteld bij Rode, daar er 10 garantie op was en hij 7 jaar oud kostte het me niets! Mooie service is dat, geen vragen of pogingen om garantie te ontwijken En na een test Thuis werkt de microfoon zoals voorheen in audacity, er werd een “capsule“ vervangen!?
thx voor jullie inbreng.
catmen
 
Goed om te horen dat het is opgelost en dat je het nog even laat weten!
Geen dank.
 
Onthoud u die naam 👍
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan