• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Ransomware vraagt om tien naaktfoto's van slachtoffer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aarie25

NCF Goeroe
Forumleiding
Moderator
Lid geworden
12 apr 2013
Berichten
25.735
Waarderingsscore
1.389
Er is een nieuw soort Ransomware ontdekt, doe om naakt foto`s vraagt, nu ben ik benieuwd wat hier achter zit of mee gebeurd.
Ik denk dat mensen met de foto`s worden gechanteerd
Wat denken jullie?

Een nieuwe ransomware-variant vraagt geen bitcoin om slachtoffers toegang tot hun computer te geven, maar eist naaktfoto's. Onderzoekers van MalwareHunterTeam plaatsten op Twitter een screenshot van de ransomware die zichzelf 'nRansom' noemt. Volgens de tekst die de ransomware laat zien is de computer vergrendeld en kan die alleen via een speciale code worden ontgrendeld.

Om deze code te verkrijgen moet er eerst een e-mailaccount bij ProtonMail worden aangemaakt. Vervolgens moeten naar een ander ProtonMail-adres tien naaktfoto's worden gestuurd. "Hierna moeten we verifiëren dat de naaktfoto's ook echt van jou zijn", laten de instructies verder weten. Tevens speelt de ransomware in de achtergrond een mp3-bestand. Hoe de ransomware wordt verspreid is onbekend. 32 van de 64 virusscanners op VirusTotal weten de malware inmiddels te detecteren. Het lijkt hier niet om ransomware te gaan die bestanden versleutelt, maar alleen de computer vergrendelt, ook wel een screenlocker genaamd.
 
Zijn ze geïnteresseerd in mijn lichaam?
f4qv85.jpg
 
Wel een leuke foto om terug te sturen :)
 
Ze gaan tegenwoordig wel bizar ver zeg! Je zal er maar intrappen dan ben je voor de rest van je leven daarmee bezig.
 
Ja hier had ik ook nog niet eerder van gehoord.
Toch denk ik dat er veel mensen foto`s gaan sturen en dan denken er dan vanaf te zijn.
Maar dan begint het natuurlijk pas.
 
Ja inderdaad dan begint het pas en kom je er ook niet meer vanaf.
 
ik mis de exif-data en vooral de GPS-gegevens van de foto van Lange Pier.
 
Hallo Lange Pier,

U mag wel eens iets aan uw buikje doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan