• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Rare melding als ik wil doorlinken op telegraaf.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk zelf dat ik morgen Firefox weer eens schoon ga installeren.
Want ik maak weer dingen met Firefox mee die ik al vaker heb meegemaakt met Firefox na een serie updates naar een hogere versie.
Bovendien merk ik duidelijk verschil met Firefox in Linux Mint - die is beduidend sneller.
Het enigste verschil is dat in Mint de McAfee WebAdvisor natuurlijk niet mogelijk is.
 
maar dan nog zit ik met dat vervelende probleem :(
Nogmaals bedankt voor je hulp.

thecla
 
We gaan Chrome resetten.

We dienen Google Chrome volledig te resetten.
Google Chrome Bladwijzers importeren of exporteren
Zie daarvoorvoor: https://support.google.com/chrome/answer/96816?hl=nl

Google Chrome Synchronisatie resetten
  • Open Google Chrome, log in het met het Google account en klik rechtsboven op het icoon met de drie streepjes.
  • Klik op Instellingen
  • Klik nu op de optie Google dashbord.
  • Klik vervolgens in het nieuwe tabblad op de knop Stopzetten en wissen.
  • Klik in het scherm wat nu verschijnt op OK
    5309c5cd05853-chrome.png
  • Het kan enkele uren duren voordat de wijzigingen zijn doorgevoerd.
  • Log vervolgens uit op Google Chrome.
  • Log na enkele uren even opnieuw in en kijk of de wijzigingen inmiddels zijn doorgevoerd en de problemen daarmee zijn verholpen.

Google Chrome volledig resetten:
  • Na bovenstaande gedaan te hebben, des installeer je Google Chrome volledig en wanneer je de vraag krijgt over jouw persoonlijke data, ook die volledig verwijderen.
    • Na het verwijderen de PC opnieuw opstarten.

    Download
    5287c19f42019-OldChromeRemover-web.png
    OldChromeRemover

    OldChromeRemover-0.5.exe opstarten:
    • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op OldChromeRemover-0.5.exe.
    • Windows Vista, Windows 7 en Windows 8: via rechtsklik op OldChromeRemover-0.5.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".

OldChromeRemover is een simpel opdrachtpromptprogramma ("zwart scherm"), dat onderzoekt of er nog achtergebleven versies van Google Chrome aanwezig zijn, welke dus niet zijn opgeruimd door de Google update.
Dit "Consoleprogramma" zal snel alles verwijderen, behalve de nieuwste versie van Chrome, waardoor er weer ruimte wordt vrijgegeven op de harddisk.

Ook controleert het tool op aanwezige "Canary’ builds" van Chrome en verwijdert deze ook.


Met IE of Firefox
installeer je Google Chrome opnieuw; ga daarvoor naar http://www.google.nl/intl/nl/chrome/browser/
Na installatie kan je bladwijzers weer importeren en via de Google store de diverse add-ons weer installeren.

Laat weten of Chrome weer als vanouds snel te werk gaat.
 
Sorry, maar ik zie geen google dashboard in mijn instellingen. Ik heb wel mijn bookmarks (instellingen denk ik dus niet) kunnen exporteren naar een aparte map op mijn laptop. Het is net even ander als dat jij hier omschrijft.

Dus nu twijfel ik wat ik moet doen want ik wil natuurlijk niet mijn lijst met wachtwoorden verliezen.

Morgen kijk ik er wel weer naar, het is nu bedtijd.

thanks again
Thecla
 
Hoi Thecla, dan kan je de melding over Google Chrome Synchronisatie resetten overslaan en de stap daarna gaan doen.
Welterusten.
 
Ik heb dat progje uitgevoerd en in het scherm komt te staan dat er geen chrome op staat. Dus heb ik via firefox chrome weer geïnstalleerd.

Thecla
 
Helaas lukte het niet om via Firefox chrome te downloaden, maar wel via Edge. Het probleem is er nog steeds :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan