• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Rator Schijf

• Onderwerp starter Onderwerp starter jan schuiteman
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
J

jan schuiteman

Gast
hallo

ik heb een raptor schijf er bij gekocht een daar wil ik windows xp installeren maar het lukt niet

ik heb een asus k8v moederbord
amd 3200 64 bit pro
wd raptor 36 GB serial ata en een wd 80 GB ide
1280 mb geheugen
windows xp

ik heb via een de cd van het moederbord
een diskette gemaakt met daar op een driver voor serial ata
daarna alleen de raptor schijf er aangesloten
daarna bij het begin van de installatie op F6 gedrukt en daarna de driver geinstallerd dan ging goed

doen ging de installatie verder toen moet je op enter drukken
daarna zij de computer dat er geen vaste harddisk in zat

wat heb ik fout gedaan?

ik hoop dat het kan op gelost worden

vrg jan

Op enter drukken is volgens mij niet het eerst wat je tegenkomt tijdens de instal van XP. Na het laden van de nodige drivers krijg je het dat je f8 moet drukken en daarna het scherm met de 3 keuzes. Instal, creren of deleten. Heb je wel je schijf geformateert?

ciao flash

Als je met meer dan 1 harddisk werkt en er moet een (extra) Windows op de niet-eerste-schijf komen dan staat mij er iets van bij dat dan, wat default normaal inkomt, alleen een Logisch Station op die extra schijf niet voldoende is. Als het goed is krijg je opties bij het formatteren en/of bij gebruik van Partition Magic om de schijf meteen geschikt te maken voor een eigen OS (Operation System, Windows bijvoorbeeld). Ik weet niet alle woorden meer uit zulk verhaal, meen dat "bootable" er ook aan te pas komt.

het is al gelukt ik had per ongeluk de verkeerde driver gebruikt.ik heb twee raid controllers er op zitten een heb ik de driver van de andere raid controller gebruikt.
bedankt voor jullie Reacties

Heb hetzelfde een keer gehad :)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan