• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Rear speaker out poort defect?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leeuwtje

Bekend gezicht
Lid geworden
23 okt 2020
Berichten
176
Waarderingsscore
18
Hallo mensen,

Tijdens het reorganiseren van alle kabels bij de computer heb ik per abuis het stekkertje van de rear speaker out er half uitgetrokken terwijl de pc aanstond.

Later merkte ik dat er geen geluid meer uit mijn Teufel speakers kwam
De uitgang wordt ook niet meer aangegeven in windows. Gelukkig de speakers van mijn monitor, hoofdtelefoon en de optische uitgang worden weer wel weergeven.
Om uit te sluiten dan de speakers het begeven hadden heb ik ze op een ander pc aangesloten. Hier werkten ze normaal.
Na deze test heb ik alle kabel verbindingen van de speakers laten zitten en weer op mijn eigen pc aangesloten zonder succes.

Kan het zijn dat ik deze poort "opgeblazen" heb?
 
Neuh, plug hem een paar keer uit en in en/of spuit er een beetje contactspray in indien aanwezig.
Zit een verbreek contact ook in en als die wat vuil is heb je geen verbinding.
 
Staan de juiste speakers na deze actie wel als standaard afspeel apparaat ingesteld. Omdat de kabels los geweest zijn, kan dit veranderd zijn, naar b.v. de luidsprekers van je monitor.
 
Geen resultaat, de optische connectie werkt gelukkig wel. Daarvoor een nieuw setje aangeschaft waar een optische aansluiting op zit. De Edifier R1855DB, deze kan ik overigens iedereen aanbevelen.
Mijn vrouw wilde de Teufel concept B20 niet hebben gezien haar kleine bureau.
Dus mocht iemand daar interesse in hebben verneem ik het wel. (Zoals gezegd deze werken normaal, zie mijn vorig bericht)
 
Hallo, in eerder bericht had ik aangegeven dat er problemen waren met mijn standaard audioaansluiting.

Om een lang verhaal kort te maken heb ik beslotne nieuwe boxen aan te schaffen en deze via de optische aansluiting aangesloten. Editfier R1855DB.
Muziek, internet geen probleem prachtig geluid
Echter als ik een film probeer af te spelen krijg ik een hoorbare tik in de speakers en ze werken daarna alleen weer na een herstart van de pc
Het probleem heb ik met de standaard film app van windows en powerDVD. Met VLC heb ik dit probleem dan weer niet.

Iemand enig idee?

Ik bedenk me nu dat ik TPM in mijn BIOS onlangs heb ingeschakeld. Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?
 
Laatst bewerkt:
@Leeuwtje,

Ik heb beide topics samengevoegd, omdat ik dat het beste vindt, anders lopen er 2 topics die gewoon samen in 1 topic kunnen.
 
Ik heb het vermoeden dat de films een 5.1 codering hebben, bijvoorbeeld Dolby Digital of iets dergelijks, wat de mediaspeler herkent en zo naar de speakers stuurt. Maar de speakers kunnen er blijkbaar niet mee overweg. Waarschijnlijk gebeurt dit omdat de speakers optisch zijn verbonden met de pc. Optisch kan namelijk 5.1 audio transporteren, iets waarvoor je met 'gewone' audio kabels meerdere kabels nodig hebt.

Blijkbaar doet VLC het wel goed en stuurt het signaal als stereo naar de speakers.

Makkelijke optie is VLC gebruiken. Anders in de instellingen van de players kijken en instellen dat er een stereo signaal naar de speakers gaat.

TPM is hier helemaal geen probleem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan