• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

recaptcha in PHP website

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wendee

Nieuw lid
Lid geworden
31 mei 2018
Berichten
5
Waarderingsscore
0
Goedendag, via dit forum heb ik al één en ander geprobeerd n.a.v. vraag en antwoord van een mede forumlid. Maar ik kom er niet uit.

Ik heb (ooit) een website (laten) maken door een kennis, voor een ander. Deze heeft hij in PHP gemaakt. En ik houd deze zelf bij. Heb wel enigzins kennis van code etc, maar dit lukt me nu ff niet.

Ik wil bij het contactformulier reCaptcha gebruiken.
Ik ben zover dat ik dat icoon onder dat formulier heb staan, maar ik kan het formulier invullen zonder aan te vinken dat ik een robot ben, en hup, formulier is verstuurd.
Dus er mist nog wat.

Hoe zit het in elkaar.

Er is een index.php gemaakt, en daarin worden alle pagina's in aangeroepen. Dus in die index staat het frame-werk, zoals header, menu, footer, maar verder inhoudelijk niks.

Dan heb ik (naast de andere pagina's) een pagina contact.php.
Daarin staat de html-code voor hetgeen er op die pagina staat.

In dat contactformulier wordt nog een .php aangeroepen met de naam send_form_email.php

Ik heb nu ff geen idee meer waar ik wat moet plaatsen. Welke code moet in de index, welke in contact en moet er dan ook nog iets in de send_form_email.

Is er iemand die mij dit kan uitleggen?

Zou fijn zijn, vast bedankt :)
 
Die key heb ik inderdaad. Het gaat me nu om welke code ik op welke plek moet zetten.
 
Thanks, ik heb deze code gebruikt, geplaatst, gechecked, maar het werkt nog niet.

En ik kom er niet achter waarom niet.
Als ik het contactformulier invul kan ik het versturen zonder dat ik recaptcha hoef aan te vinken. Vervolgens komt die mail niet binnen, en na versturen opent er in hetzelfde venster een lege pagina.

Morgen maar weer ff verder kijken. En als iemand nog een idee heeft hou ik me aanbevolen.

Ik heb dus 3 bestanden

index.php
Waar de inhoud van elke pagina wordt ingelezen. Dus ook van contact.

contact.php
Daar staat de html met wat er op de contactpagina staat

send_form_email.php
Hierin staat php met de afhandeling van alles

In Index heb ik de code geplaatst zoals op de link van Abraham54 aangeeft
<script src="https://www.google.com/recaptcha/api.js" async defer></script>

In contact staat voor de submit button in contact.php

PHP code staat in send_form_email.php
 
Hier vind je een script op ReCaptcha te gebruiken in een webpagina
http://reusableforms.com/d/b/php-contact-form-with-validation-and-recaptcha

Als die e-mail niet binnenkomt bij de ontvanger zit er toch ergens een fout in de php code hoor .
Kun je de php code van send_form_email.php hier eens neerzetten .

En nu ook toch nog een belangrijke vraag .
Het script moet verzonden worden via de server . Bij de serverinstellingen hoe staat php daar ingesteld waarmee ik bedoel welke versie want dit kan ook een oorzaak zijn dat het niet werkt .
Lees hier meer .
https://tweakers.net/nieuws/106652/php-70-is-uitgebracht-met-nieuwe-functies.html
 
Nou ook met de laatste link kom ik er niet echt uit. Maar nu probeer ik de code te kopieeren maar ik kan het niet in dit bericht plakken. En als bijlage toevoegen lukt me niet los, wel als zip.

Dit zijn de bestanden vóór ik begon met al die codes te plaatsen. Misschien dat iemand hier al iets aan ziet?

Het enige wat ik wil is het formulier werkend, en recaptcha eronder.
 

Bijlagen

  • voorbeeld forum.zip
    5,2 KB · Weergaven: 1
ik ben geen expert in php , maar in het contactforumulier en verzendformulier zie ik toch een paar foutjes hoor ! Het verbaasd me dan ook niet dat het niet verzonden geraakt .
In het script onbreekt ook een element voor afzender .
Ik heb ook ergens werkende php contact en verzendscripts op een usb stick opgeslagen .Zal er eens naar zoeken .
 
ik ben geen expert in php , maar in het contactforumulier en verzendformulier zie ik toch een paar foutjes hoor ! Het verbaasd me dan ook niet dat het niet verzonden geraakt .
In het script onbreekt ook een element voor afzender .
Ik heb ook ergens werkende php contact en verzendscripts op een usb stick opgeslagen .Zal er eens naar zoeken .

De files die ik hier had geplaatst waren mijn basis-bestanden. Dus naw gegevens staan er nog niet in (dus ook geen emailadres e.d. van waar het naartoe moet)

Ik heb nu het één en ander geprobeerd met de reacties van hierboven. Zoals bijvoorbeeld die van reusableforms. Maar als ik dat dan wil samenvoegen met de files die ik heb (dus dat de pagina, de velden etc hetzelfde eruit ziet als de rest van de website) dan kom ik er niet uit.

Ik zoek nog ff verder, mocht iemand nog tips hebben van wat ik waar moet plaatsen qua code, ik hou me aanbevolen. In ieder geval bedankt voor het meedenken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan