• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Rechter muisknop functies aanpassen voor Windows verkenner?

Status
Niet open voor verdere reacties.

hotabibber

Gevestigd lid
Lid geworden
25 nov 2015
Berichten
287
Waarderingsscore
17
Is het mogelijk om de rechtermuisknop functies in Windows Verkenner aan te passen?

Wat ik graag wil is dat de functie naam wijzigen weer rechtstreeks komt in de rechter muisknop. Niet eerst op Meer opties weergeven moet klikken.
 
Ben er eindelijk uit dit gedaan via deze link:


Heb nu de Windows 10 structuur.
 
Ik heb geen W11, dus sta wat verbaasd (maar eigenlijk niet echt na dit al zo vaak gezien te hebben) dat ze zulke simpele dingen alweer veranderen. Zo blijft er blijkbaar steeds wat te 'verbeteren' (en dus te verkopen) maar oudere knarren weten dat het al simpel genoeg was in 1990 na de introductie van Windows. Ik heb het daarna zo vaak ingewikkelder zien worden, en gewende paden afgesloten.
Het lint is daar mijn grootste frustratie in, ik kan er nooit aan wennen.

Afgezien van dat je je menu inmiddels weer terug hebt, wat ik eigenlijk wilde zeggen is dat ik de optie 'Naam wijzigen' nooit meer gebruik. Ik selecteer het item met één klik, wacht een seconde. en klik dan nogmaals, waarna de naam gewijzigd kan worden.
 
Dank voor je antwoord. Die optie die jij noemt kende ik wel maar eigenlijk nooit gebruikt en ook niet meer aan gedacht.

Ik gebruik die rechtermuisknop functie niet alleen voor naam wijzigen maar voor meer dingen die verborgen in het standaard Windows 11 menu. Maar naam wijzigen gebruik ik het meeste. Zal eens jouw optie aanwennen.
 
Met "ultimate windows tweaker 5.0" kan je onder andere eenvoudig het windows 10 contextmenu te voorschijn halen in windows. Ook de verkenner kan je hiermee handig instellen, net als nog meer handige functies.
 
ShadyAngel,

Dank voor je reactie. Ik het eens downloaden en uittesten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan