• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Rechtermuis knop doet vreemd

Status
Niet open voor verdere reacties.

jb2007

Junior lid
Lid geworden
9 okt 2007
Berichten
37
Waarderingsscore
0
Als de muis in verkenner op een exe bestand staat en de rechtermuisknop wordt ingedrukt sluit verkenner, er verschijnt geen menu.
Bij een ander type bestand doet dit probleem zich niet voor, het menu verschijnt normaal.
Wat kan de oorzaak zijn?

Win 10 32 bits
Trust muis gxt166
ps de driver heb ik opnieuw geinstalleerd, zonder resultaat.
Ook een andere muis geeft hetzelfde resultaat
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je zou eens kunnen kijken of er een fout in Windows zit.
Doe het volgende eens, dit neemt wel even tijd in beslag, de scan niet onderbreken ook al blijft hij lang op
een bepaalde procent hangen. Aan het eind wordt een log getoond en vermeld of er fouten waren en of ze zijn opgelost.

  • Klik op Start
  • Typ cmd
  • Normaal krijg je nu een programma "cmd.exe" te zien in de lijst
  • Rechts-klik hierop en kies voor Uitvoeren als administrator
  • In het nieuwe scherm typ je: sfc /scannow
  • Wacht tot deze klaar is en herstart hierna de computer
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor je reactie.
Ik ga de scan nu uitvoeren
 
Het resultaat::
Windows Resource Protection did not find any integrity violations
 
Dan is Windows dus goed.
Heb je nog een herstelpunt van een paar dagen voor het probleem?
Je zou hem dan terug kunnen zetten na net daarvoor. Ik weet niet of bestanden en foto's na het herstelpunt blijven behouden, dus zou ik die eerst voor de zekerheid back uppen.
 
Dan is Windows dus goed.
Heb je nog een herstelpunt van een paar dagen voor het probleem?
Je zou hem dan terug kunnen zetten na net daarvoor. Ik weet niet of bestanden en foto's na het herstelpunt blijven behouden, dus zou ik die eerst voor de zekerheid back uppen.

Een backup is altijd goed. Maar een herstelpunt doet niets met persoonlijke mappen en bestanden.
 
Helaas heb ik geen herstelpunt, het maken van herstelpunten was niet ingesteld.:(
 
je dient eens na te gaan of je het zelfde probleem ook ondervind in de veilige modus ...
als dit probleem zich ook voordoet in de veilige modus dan dien je de pc gewoon terug normaal op te starten ..
vervolgens start je de opdrachtprompt( administrator ) op en je geeft de opdracht DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
 
Bedankt voor het meedenken

In de veilige modus blijft het probleem zich voordoen, dus ik heb je suggestie opgevolgd.

Ik krijg echter:
Error 87 the DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth option is unknown
 
je krijgt error 87 te zien omdat dus de Windows ADK voor Windows 10 ontbreekt op je systeem ...via deze link dien je de juiste versie te downloaden en te installeren ....neem de juiste versie !
 
Bedankt voor de feedback
Windows adk voor Windows 10 versie 1607 geinstalleerd en DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth uitgevoerd.
Resultaat: restore operation completed successfully
Maar probleem doet zich nog steeds voor :(
 
heb je je systeem dan ook eens herstart .
 
Een backup is altijd goed. Maar een herstelpunt doet niets met persoonlijke mappen en bestanden.

Het blijft software en of bestanden die na een herstelpunt aanmaken erop zijn gezet dan ook blijven, ik zou zelf de gok niet nemen.
 
Helaas heb ik geen herstelpunt, het maken van herstelpunten was niet ingesteld.:(

Dan kun je die aanzetten, zodra de computer weer goed werkt.
Via de zoekfunctie en dan herstelpunt, daar kun je het aanzetten, altijd handig bij problemen.
 
Inmiddels geconstateerd dat er ook een ctd optreedt als ik rechtsklik op start en dan op bv systeem klik

Moet ik constateren dat Windows herinstalleren nu de beste oplossing is?
 
het is me niet duidelijk wat er bedoeld word met ctd !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan