• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Probleem reclame op ncf

Probleem

henryschippers2023

Gevestigd lid
Lid geworden
9 aug 2023
Waarderingsscore
38
Ik zie regelmatig bovenin de webpagina van ncf een google advertentie, is dit met opzet gedaan?

Ja, daarmee worden kosten voor het forum betaald.

Daar heb ik gelukkig geen last van.

Kun je daar een afbeelding van tonen, plus daarbij op wat voor apparaat je dit bezoekt? We hebben in het verleden namelijk allerlei wijzigingen doorgevoerd om dit niet over de controls heen te krijgen en horen graag met welke advertentie en op welke instellingen dit gebeurt. Dan kunnen we het aanpassen.

Advertenties zijn helaas nodig om dit forum gratis beschikbaar te houden, maar ze mogen niet overlappen met de controls.

Aparaat iphone 13 in safari browser

Bijlagen

• IMG_3119.png
    IMG_3119.png
    774,9 KB · Weergaven: 35
Gebruik een goede adblocker, dat scheelt deze ellende.
Ublock orign Is erg goed

Ik heb het ook al eens aangekaart. Toen vielen de advertenties over de topics heen, geen idee hoe het nu is.

Aparaat iphone 13 in safari browser
@dekort weer een mooie puzzel voor jou?
Gebruik een goede adblocker, dat scheelt deze ellende.
Ublock orign Is erg goed

Ik heb het ook al eens aangekaart. Toen vielen de advertenties over de topics heen, geen idee hoe het nu is.
We hebben er destijds veel werk van gemaakt om te zorgen dat dit dus niet meer gebeurt, daarom verbaasd het me dat het nu wel weer voorkomt. Destijds heeft @dekort daar ook een mooi puzzel gelegd.

We hebben er destijds veel werk van gemaakt om te zorgen dat dit dus niet meer gebeurt
Het was mij ook opgevallen dat het probleem weer terug is. Misschien vanwege de laatste Xenforo update?
Android 13 met Samsung's eigen browser:

Bijlagen

• Screenshot_20240305_152831_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20240305_152831_Samsung Internet.jpg
    409,7 KB · Weergaven: 21
Het is momenteel meer advertenties dan content (desktop).

Bijlagen

• Schermafdruk van 2024-03-07 18-10-02.png
    Schermafdruk van 2024-03-07 18-10-02.png
    959,5 KB · Weergaven: 11
Het ligt aan het baasje van Helpmij, en NCF, nl @dekort, ik heb een tweetal jaar terug ergens gelezen dat inkomsten via reclame genereren op de fora het enigste is dat hem interesseert . Jammer dat ik deze link niet heb bijgehouden.
De avatar van @dekort klopt wel, zit in een comfortabel bureaustoel, doet geen zak terwijl de vrijwillige medewerkers gratis helpen zijn zakken te vullen.

Verreweg de meeste mensen willen van nature graag „helpen“ (ik zelf ook). Geholpen worden willen de meeste mensen trouwens ook graag. Velen zullen dus blij zijn dat het Nationaal Computer Forum bestaat (ik wel).

Als de heer dekort daar een centje aan verdient: het is hem gegund. Zijn verdiensten worden niet afgeboekt van mijn betaalrekening. Hij helpt zelf trouwens ook, zoals we hierboven kunnen zien.

De eerste keer dat ik op dit forum reclame zag was gisteravond, in de schermafbeelding van henryschippers2023.

Je wordt hier niet geweigerd als je de adblocker aan hebt staan, iets wat helaas alleen maar toeneemt. Zelfs nu en dan bij mijn geliefde privacyvriendelijke zoekmachine Qwant! (Ze proberen het uit).

Het gifschijterige commentaar van de heer Jackdotchie (sorry voor het woord) vind ik dan ook volledig misplaatst.

Laat hem zelf een forum beginnen. Dan kan hij ook in een luie bureaustoel gaan zitten.

Laatst bewerkt:
gifschijterige
Welk woord je ook gebruikt, dat raakt mijn koude kleren niet.
Maar als je wat gaat neuzen bij de kamer van koophandel in Nederland ga je daar ergens tegenkomen bij bedrijfsactiviteit (als enige)" reclame inkomsten" terugvinden.
Iedereen mag natuurlijk de datakosten proberen te dekken, die zijn duur genoeg, is niets mis mee.
Maar het mag niet overheersen, wat hier al eerder is aangekaart.

Wat is er nu tegen een omschrijving van een bedrijfsactiviteit als "reclame-inkomsten"? Misschien is dat wel een categorie die bepaald wordt door de Kamer van Koophandel.

En hoezo leidt dat tot de conclusie dat de forumeigenaar in een comfortabele bureaustoel zit en geen zak doet terwijl de vrijwillige medewerkers gratis helpen zijn zakken te vullen?

Wilt u het forum dan liever zien verdwijnen of zo? Lijdt u onder het vullen van de zakken van de forumeigenaar? Is uw arbeid als vrijwillige medewerker ondraaglijk zwaar?

@Jackdotchie. Iedereen mag een mening hebben en die uiten, maar het is aan de ontvanger of deze het er wel of niet mee eens is. Maar om te suggestie te wekken dat alles draait om geld voor mij begint persoonlijk te worden en daar word ik niet gelukkig van. Wel onderschrijf ik jouw mening dat de reclames zorgvuldig binnen het forum moeten worden geïntegreerd en daar werk ik aan. En fyi de inkomsten vorige maand waren € 24,89 , nauwelijks genoeg om de uitgaven te dekken, dus meer liefdewerk oud papier dan een verdienmodel.

Wel onderschrijf ik jouw mening dat de reclames zorgvuldig binnen het forum moeten worden geïntegreerd en daar werk ik aan.
Misschien is affiliate marketing een mooi alternatief of aanvulling? Met voldoende bezoekers kan dit forum daar erg interessant voor zijn. En affiliate links blijven ook zichtbaar voor bezoekers met een adblocker.

Dank voor je antwoord @dekort.
Is zeker niet persoonlijk bedoeld.
Het is wel zo dat ik een rot hekel heb aan reclame.
Ik heb daarvoor veel te lang in de US gewoond.
Een simpel filmpje van 1.5 uur duurde duurde daar 4 uur op de gratis zenders.
Gratis is wel een groot woord want je moest iedere maand betalen voor je aansluiting.
Websites die geen adblocker toelaten, direct verticale klassering.

Maar om te suggestie te wekken dat alles draait om geld
Die suggestie wordt al gewekt als dat inderdaad als enige bedrijfsactiviteit bij de KvK vermeld staat. ;)
Echter ik kan dat niet terug vinden.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan