• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Recovered JPG geeft geen afbeelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eibersite

Nieuw lid
Lid geworden
6 jul 2007
Waarderingsscore
0
Door een crash van de HD heb ik een recover uitgevoerd om de foto's terug te halen, dit is volgens mij ook gelukt.

Ik heb nu dus een map met JPG bestanden maar als ik de foto zichtbaar wil maken krijg ik zo'n rood kruisje.

Natuurlijk heb ik al een tal van "recover" en "JPG reparatie" programma's geprobeerd maar nog steeds zonder resultaat.

Wie weet raad?

Waarom denk je dat het je gelukt is om de foto's terug te halen?
Als je nu enkel een lijst met jpg bestanden hebt, is het nog niet gezegd dat die ook leesbaar zijn.
Veel fotorecover programma's geven na een scan aan met een kleur of de gevonden bestanden te herstellen zijn. Groen betekent dan 'goed te herstellen' en rood betekent 'doe geen moeite, dit gaat niet lukken'.

Waar heb je die map met jpg bestanden neergezet? Toch niet op die gecrashte harde schijf, hoop ik, maar op een andere harde schijf of usb stick?
Wat gebeurt er wanneer je met de rechter muisknop klikt op zo'n jpg bestand en Eigenschappen kiest? Als dan een grootte van slechts enkele KB wordt genoemd, dan ben je er zeker van dat het herstellen niet gelukt is.

De map met jpg bestanden staan natuurlijk niet weer op de gecrashte schijf. Deze staan in een map op een andere computer.
De jpg bestanden zijn tussen de 1,500 kB en 3,500 kB dus qua grootte moet het wel klopppen.

De foto's stonden wel op de andere computer in de documentenmap (C:\Users\<gebruikernaam>\My Pictures) mogelijk dat dat er iets me te maken heeft?

Omdat ik een foto die op de gecrashte schijf staat ook nog ergens anders had staan heb ik deze even met elkaar vergeleken.

Als ik de bestanden met een Hex-viewer bekijk zie ik allerlei gegevens is het goede bestand maar in het "herstelde" bestand staan alleen maar nullen.
Mogelijk dat toch het herstelprogramma niet goed zijn werk heeft gedaan.

Iemand ervaring met dit recoveren en welk programma gebruik je er dan voor?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan