• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Recuva

Status
Niet open voor verdere reacties.

sperwer

Gevestigd lid
Lid geworden
2 mei 2010
Berichten
335
Waarderingsscore
6
Hallo,

Ik bemerk iets vreemds bij het werken van Recuva.
Ik draai het voor schijf C. en krijg een waslijst van items met een groen knopje en de opmerking uitstekend.
Ik vink alles aan en geef aan 'Veilig verwijderen aangevinkt'. Het programma is 5 minuten bezig en aan het einde zie ik de meeste groene knopjes veranderd in rood. Ik concentreer me op een item die van groen rood geworden. Ik draai Recuva meteen weer en krijg wederom een hele waslijst. Tot mijn stomme verbazing is het item waarop ik me geconcentreerd heb nu weer groen.
Ik selecteer alleen dat ene item en draai 'veilig verwijderen geaccentueerd'. Weer wordt de knop rood. Ik draai het programma opnieuw en weer is het knopje van het item groen.
Heeft iemand een idee wat hietraan de hand is?
 
Recuva is bedoeld om verloren bestanden proberen terug te halen, in verkenner kun je gewoon verwijderen wat je wilt, waarom wil je daar Recuva voor gebruiken?
 
Bedankt voor de reactie.
Als ik een bestand in de verkenner verwijder dan is hij in Recuva nog steeds terug te halen. Ik wil graag dat het bestand niet meer terug te halen is. Ik vraag me af wat de functie van het verwijderen in Recuva dan voor dient als het programma 5 minuten bezig is en na afloop zegt dat de aangevinkte items verwijderd zijn maar in werkelijk er nog staan en nog steeds teruggehaald kunnen worden.
Is er misschien een andere methode om bestanden voorgoed te laten verdwijnen?
 
Deleting Files Doesn't REALLY Erase Them (But This Will)
Zijn zat progjes voor meer welke echt werkt zal uitproberen zijn.

De platters worden gemagnetiseerd en die info wordt ook in de diepte opgeslagen en kunnen sommige progjes gewoon lezen als de verwijzingen in de MTF en het bestand zelf is verwijderd.

Ben geen voorstander van defragmenteren maar na verwijdering worden de ruimte waar de bestanden stonden wel overschreven en dan kunnen alleen nog de professionele recovery software soms nog wat terug halen.
 
Bedankt voor de reactie.
Als ik een bestand in de verkenner verwijder dan is hij in Recuva nog steeds terug te halen. Ik wil graag dat het bestand niet meer terug te halen is. Ik vraag me af wat de functie van het verwijderen in Recuva dan voor dient als het programma 5 minuten bezig is en na afloop zegt dat de aangevinkte items verwijderd zijn maar in werkelijk er nog staan en nog steeds teruggehaald kunnen worden.
Is er misschien een andere methode om bestanden voorgoed te laten verdwijnen?

Heb jij geen betaalde anti virus?
Ik gebruik Bitdefender en kan dan daarmee bestanden of mappen laten overschrijven zodat het niet meer te lezen is.
 
Nee ik gebruik geen betaalde anti virus.
Er moet toch ergens iets zijn waar mee men bestanden kunt verwijderen zonder dat ze terug geroepen kunnen worden.
 
Gaf 35 progjes die dat kunnen.......................maar ja.
 
Nee ik gebruik geen betaalde anti virus.
Er moet toch ergens iets zijn waar mee men bestanden kunt verwijderen zonder dat ze terug geroepen kunnen worden.

Je zou eens de reviews van de programma`s van Lange Pier kunnen opzoeken, dan weet je gelijk welke goed werkt.
 
Gaf 35 progjes die dat kunnen.......................maar ja.
Sorry. Ik had de verwijzing over het hoofd gezien.
Ik gebruik PrivaZer als ik bestand wil deleten dat niet meer terug te halen is.
Het gaat mij nu om bestanden weg te werken die zonder Privazer gedeleted zijn.
Ik zal kijken of er bij de 37 progjes er een is die dat doet.
Bedankt voor de tip.
 
Mij lijkt de eerste uit de rij wel iets.
Maar je kunt er een paar uittesten en kijken wat voor jou goed werkt.
 
IK heb Erase geprobeerd. Het doet precies wat ik nodig heb.
Vreemd is wel dat bestandssysteem exFat niet geaccepteerd wordt. Maar voor mij geen probleem.
Nogmaals bedankt voor de tip.
 
Mooi dat er iets bij zit wat werkt voor jou.
Ik zal dit topic dan op opgelost zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan