• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Refurbished PC, Ja of Nee? Geef je mening!

Status
Niet open voor verdere reacties.

MPXL

Nieuw lid
Lid geworden
8 sep 2014
Berichten
27
Waarderingsscore
0
Dag allen,

De vraag is eigenlijk heel simpel ...ga jij voor een Refurbished PC, Laptop of ander computersysteem?
Geef daarbij ook aan waarom wel of niet!

Ik verneem graag al jullie reacties!! :biggrin:

Mvg,
MPXL
 
Refurbished zou ik alleen doen, als je niet al te veel te besteden hebt, en het om een office-peeceetje gaat.
 
Ik zal natuurlijk ook gelijk even mijn mening geven.

Als het gaat om bijna nieuwe modellen van een duurzame kwaliteit dan is het i.m.o. een zeer geschikte keuze, daar de prijs ook behoorlijk lager is. Als we een auto kopen zijn dit in veel gevallen ook occasions. Een computer is natuurlijk ook gewoon een gebruiksvoorwerp!

Het blijft een beetje dubbel want je koopt natuurlijk graag nieuw, maar als iets praktisch nieuw is en veel goedkoper wordt het wel erg interessant! En je koopt natuurlijk bij een zakelijk model wel iets voor langere tijd...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Er zijn hier niet veel mensen met een mening! :biggrin:
 
Enkel op voorwaarde dat de harde schijf nieuw is en de software licenties legaal.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@ Dave, daar ben ik ook wel benieuwd naar...

Zo te zien gaat het vaak om modellen van een paar jaar oud, stel dat de schijf dan compleet gewist/gewipped is, zou je het dan ook interessant vinden? (volgens mij maakt het dan niet zoveel uit denk ik)

Software is allemaal legaal (in het voorbeeld van www.hartmandirect.nl, die ik gevonden heb met Google)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zelfs als de schijven gewist zijn of speciale software is gebruikt zou ik het niet vertrouwen. Enkel nieuwe schijven zijn volkomen veilig.
Zoals Weballey al aangeeft zou ook ik, nooit refurb verkiezen in de hogere prijsklasses tenzij ze zijn getest en gekeurd door de fabrikant zelf.
 
Ik denk dat geen enkel gezond bedrijf intentie heeft om zijn klanten slecht materiaal te bezorgen. Het zou dan nooit lang duren. Op de website zelf staan ook ervaringen van klanten. Ziet er toch allemaal netjes uit. Als je budgetair krap zit is dat zeker een overweging waard.
 
Ik wist niet dat het plaatsen van een paar links om erachter te komen hoe de ervaringen zijn en of dit een goede keuze is gelijk worden bestempeld als spam ...maar ok, geen links meer! :wink:

Ben toch benieuwd of mensen in het algemeen bekend zijn met refurbished PC's of laptops ...en hoe dit wordt ervaren!
Dat is wat ik probeer te achterhalen...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zie het probleem niet zo.

Als je iets koopt dat gebruikt is weet je nooit de achtergrond. Je weet niet waar ze ooit gebruikt zijn en hoe vaak. Je weet pas echt wat je gekocht heb als je het zelf een tijdje in gebruik heb.

Ik zie zo snel op die site vooral systemen met oude core 2 duo processors. De systemen die er op staan zijn verder op zich prima voor gewoon thuisgebruik. Alles zal ook wel getest zijn en je heb ook nog gewoon een paar maanden garantie.

Laatst zelf nog een oude 6710b gekocht, SSD er in en het is een prima systeem!

Als het aan je eisen voldoet... waarom dan niet? Over de harde schijf zou ik me geen zorgen maken.
 
Wil jij daar mogelijk iets kopen? Of werk jij voor dat bedrijf en wil jij iets verkopen?
 
In principe is er niks mis met een fefurbished pc, mits je precies weet wat je wilt en ook kennis van zaken hebt.
Een refurbished notebook is iets lastiger, zwakke punten zijn accu's en schermen. Maar als je garantie krijgt en de prijs is gunstig...waarom niet ?
 
Mijn huidige Lenove T530 is ook een refurbished machine en verder door mij zelf aangepast.
Bovendien is deze machine toen met 4 jaar garantie aangeschaft, die nu ook voor mij geld tot zondag 3 juli 2016.
 
Mijn huidige Lenove T530 is ook een refurbished machine en verder door mij zelf aangepast.
Bovendien is deze machine toen met 4 jaar garantie aangeschaft, die nu ook voor mij geld tot zondag 3 juli 2016.

Goede keus, is een kwalitatief hele goede laptop.
 
Ik ben niet kapot van refurbished spullen. Ik heb eens een Coolermaster refurbished kast gekocht en de hardware erin past eigenlijk net niet als je snapt wat ik bedoel.
 
ik zou het zeker doen, zou wel de schijf vervangen in geval van een hdd. alleen zou ik diet doen bij A( lage budgets en B( een product dat mischien pas een aantal maanden ofzo te koop is waardoor er niet veel aan kan mankeren in geval van dure producten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan