• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Registercleaners niet gebruiken.

  • Onderwerp starter Verwijderd lid 59498
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 59498

Gast
Het is een ongelooflijk hardnekkige geloof dat Register cleaners ook maar iets op kunnen lossen, ze repareren 0,0%, enige wat ze doen is lege of foutieve sleutels weghalen.

En wordt niets sneller ervan, het is gewoon een database waarvan die sleutels in gebruik zijn die nodig zijn voor Windows of de in gebruik zijnde software.
Ook qua ruimte maakt het niets uit.

Daarnaast wordt er ook beweerd dat gewoon schoonmaken van rommel ook de boel versnelt, ook dat is onzin, van je garage opruimen gaat je auto echt niet sneller rijden.

Kan geen kwaad maar het versnelt niets.
 
Zelf merk ik als mijn Windows traag wordt, defragmentatie een goede optie is voor meer snelheid.
Nu heb ik wel nog een laptop met een HDD.
 
Door defragmenteren wordt een NTFS partitie echt niet sneller, alleen denk en geloof je dat.

Kwaad kan het niet maar je schiet er echt niets mee op, al jaren geleden getest en doe het ook nooit meer, heb stiekum dan ook een SSD voor het OS.

"Vrougah" met fat en fat32 wilde dat wel helpen maar die schijven en systemen waren daarnaast ook zo traag als dikke kippenstrond.
 
Ik merk zeker een groot verschil in snelheid, ik moet er wel bij zeggen dat het wel naar een grote update/upgrade is.
Dat komt dan wel overheen wat Menno Schoone er over zegt.

Bij een 'gefragmenteerde' harde schijf zijn de bestanden in delen op de harde schijf opgeslagen. Dit komt omdat Windows bij het opslaan van een bestand zoekt naar de eerstvolgende beschikbare ruimte op de schijf, zonder te controleren of de ruimte groot genoeg is voor het bestand. Is de ruimte te klein, dan plaatst Windows de rest van het bestand op een andere vrije locatie, net zo vaak totdat het hele bestand is geplaatst. Een groot bestand kan zo in meerdere delen gesplitst op de harde schijf staan, met onnodige vertraging tot gevolg. Het defragmenteren van de harde schijf creëert weer wat orde in de chaos. De volgorde van de bestanden op de schijf wordt aangepast, zodat de meest gebruikte bestanden vooraan komen te staan. Dit alles met als beoogde resultaat: snelheidswinst.
 
Hij vergeet te melden, zoals zoveel voorstanders, dat er eerst uit de MFT wordt gelezen en daardoor is de eventuele snelheidswinst teniet gedaan en bij de huidige schijven merkte ik er helemaal niets van.
Dat jij dat wel ervaart, weird, oude schijven?

En in W10 wordt het automagisch gedaan indien je niets aan de instellingen hebt gedaan.
 
Laptop komt uit 2016, dus echt oud kan ik dat niet noemen.
Ik merk zeker veel verschil, maar dat is mijn persoonlijke ervaring.
Maar zoals gezegd, defragmenteer ik meestal alleen na een upgrade/update, want dan merk ik de meeste vertragingen.
 
Ik defragmenteer sinds Windows 10 ook niet meer. Dat wordt inderdaad automatisch gedaan. En voor SSD's is het sowieso niet raadzaam.

Wel ruim ik nog wel eens met CCleaner mijn register op. Nee sneller gaat ie er niet van worden, maar zoals gezegd worden er wel niet meer gebruikte (lege) en foute sleutels weg, maar daardoor is wel eens de log zonder vage foutmeldingen die nergens op slaan is mijn ervaring.

Echt nodig is het al lang niet meer, dat was nog leuk in de tijd van Windows 9x t/m Vista maar als ik het me goed herinner maakt het sinds W7 niets meer uit.
 
Het is een ongelooflijk hardnekkige geloof dat Register cleaners ook maar iets op kunnen lossen, ze repareren 0,0%, enige wat ze doen is lege of foutieve sleutels weghalen.

En wordt niets sneller ervan, het is gewoon een database waarvan die sleutels in gebruik zijn die nodig zijn voor Windows of de in gebruik zijnde software.
Ook qua ruimte maakt het niets uit.

Daarnaast wordt er ook beweerd dat gewoon schoonmaken van rommel ook de boel versnelt, ook dat is onzin, van je garage opruimen gaat je auto echt niet sneller rijden.

Kan geen kwaad maar het versnelt niets.
@Lange Pier
U heeft volkomen gelijk met wat u verteld, Register Cleaners is weggegooid Geld,
en ze doen meer kwaad dan goed, en sinds de komst van de SSD schijven is defragmenteren ook niet meer nodig.
Dus als een Systeem goed draait,blijf er dan van af,want we betalen allemaal wel eens Leergeld zoals dat heet 🙄
 
Nog één verduidelijking: defragmenteren voor SSD is vervangen door trimmen en wordt ook automatisch op de achtergrond uitgevoerd door Windows tenzij je dit uitschakelt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan