Remote desktop

nlreiniernl

Gewaardeerd
Lid geworden
10 jun 2007
Waarderingsscore
122
We kennen het allemaal. Mensen vragen 'even' iets en je kan door een telefoon tegen een digibeet gaan uitleggen wat ie moet doen.
Iedereen weet dat dat eigenlijk onmogelijk is door taalverschillen in de software, versie verschillen (Win 10, Win 11) en het natuurlijk nooit exact stap voor stap weten waar welke knop zit om iemand helemaal door een proces te loodsen.

Zelf zoek ik dus een remote desktop oplossing waar je zo min mogelijk voor hoeft te doen.
Anydesk, Teamviewer enzo moet je allemaal veel te veel dingen voor doen. Accounts maken, betaalde zooi negeren waardoor dat eigenlijk allemaal af valt. Probeer het zelf eens te downloaden. Alleen dan moet je al tussen 3 versies kiezen.

Chrome remote desktop komt tot nu toe het meest dichtbij maar dan zal je net weer iemand hebben die FireFox of Edge gebruikt. Ook een plugin installeren is in sommige gevallen te veel gevraagd.

Dus; wie gebruikt wat?

Anydesk.

Zover ik weet heb ik daar nooit een account hoeven aanmaken. Ook aan de andere kant is het makkelijk.
Laat de andere kant maar Googlen naar Anydesk en op de zoekpagina staan al links naar de Windows en Mac clients. De client hoeven ze niet te installeren, alleen uit te voeren, dan het gegenereerde ID oplezen en OK klikken als jij verbinding maakt.

Klinkt mij niet als ingewikkeld in de oren.

Wat ik bij een paar familieleden gedaan heb is de cliënt wel geïnstalleerd en ingesteld dat ik met een wachtwoord er altijd bij kan. Nog makkelijker voor ze, en voor mij.

Dat zo'n pakket wat reclame voor zichzelf maakt vindt ik niet gek, het blijft een promo van een commercieel product.

Voor Anydesk hoef je toch geen account te maken? Gewoon starten en gebruiken. Net als bij Teamviewer vroeger. Maar die hebben dat helaas veranderd.

Dan is er nog UltraVNC maar ik denk dat het voor mensen veel eenvoudiger is om gewoon Anydesk te starten.

Ik gebruik zelf altijd teamviewer, heb het geluk dat het bij m'n zussen nog er op staat van voordat ze een account moesten maken en dat werkt nog altijd schijnbaar.
Voor andere zaken gebruik ik nu ook Anydesk. Maar komt niet zo vaak voor. Persoonlijk vind ik Anydesk niet echt handig vergeleken met Teamviewer.

Oke, Anydesk it is.
Vroeger was dat ook complexer maar nu is het een kwestie van een exe runnen en de code delen.

Mocht je iets handigers tegen komen dan hou ik me ook aanbevolen. Want nieuwe mensen TV laten gebruiken is inderdaad een gedoe met dat registreren nu.

Ik denk dat Anydesk dan toch het makkelijkste is.
Chrome remote desktop komt ook dichtbij maar daar moet je toch wel weer dingen accepteren. Ik meen een plugin, en je moet natuurlijk wel Chrome als browser hebben.
Je zult altijd zien dat degene die je wil helpen dat precies niet heeft.

Ja dat klopt. Ik ken er de nodige die alleen Edge gebruiken of Firefox, ook wel de nodige die Chrome gebruiken. Maar ik hou zelf ook niet van dat soort plugins in browsers. Echter net als je zegt... die wat je wilt helpen gebruiken net niet wat je nodig hebt.
Dan zal het voorlopig Anydesk blijven inderdaad.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan