• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Reputabel bedrijf dat pc-assemblage aanbiedt met onderdelen die ik al bezit?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sally Tessio

Junior lid
Lid geworden
5 jul 2018
Berichten
31
Waarderingsscore
1
Goedendag,

Mijn prehistorische bakbeest is aan vervanging toe en dus ben ik de afgelopen week op zoek geweest naar pc-onderdelen om een nieuwe pc samen te stellen. Inmiddels heb ik uitgezocht welke onderdelen ik wil hebben en weet ik dat ik op een prijskaartje van een euro of twaalfhonderd uit zal komen. Aangezien ik te weinig kennis van pc's heb om zelf de onderdelen in te bouwen, wil ik de pc graag laten bouwen door een professioneel bedrijf. Echter biedt elk bedrijf dat ik tot nu toe heb gevonden deze dienst enkel aan als de hardware bij het bedrijf zelf wordt aangeschaft. Begrijpelijk, maar dan ben ik meteen een stuk duurder uit. Vandaar dat ik op zoek ben naar een bedrijf dat ook pc-assemblages aanbiedt met hardware die door de klant zelf elders al is gekocht.

Weet een van de velen NCF members mogelijk een reputabel bedrijft dat deze dienst aanbiedt zonder te eisen dat de hardware bij hetzelfde bedrijf wordt gekocht? Ik zou erg dankbaar zijn voor een goede suggestie.

Vriendelijk gegroet,
Sally Tessio
 
Veel succes met zoeken, want volgens mij ga je die inderdaad niet vinden. Het in elkaar zetten is vaak een service als je de hardware koopt.

En hoe zie jij het voor je? Eerst de onderdelen online bestellen en daarna die onderdelen weer opsturen voor assemblage? Ik gok dat dat ook niet goedkoop gaat worden.
 
En waar zijn je onderdelen dan echt goedkoper?

Want het is echt onzin wat je nu beweert, er zijn diverse webshops die redelijk geprijsde onderdelen verkopen en die tevens ook computers in elkaar zetten.

Daarnaast staat naast het budget nergens waar je dat ding het meest voor gaat gebruiken.
 
dat deze dienst aanbiedt zonder te eisen dat de hardware bij hetzelfde bedrijf wordt gekocht?
Gaat heel moeilijk worden. Jij als klant wenst dat een computer dan ook fatsoenlijk functioneert. Een bedrijf weet niet of die eigen hardware wel zo perfect is en kan aldus ook geen garantie bieden op goede werking.
Daar zijn in het verleden al vaker problemen mee geweest, dus zul je echt geluk moeten hebben een bedrijf te vinden wat dit wenst te doen. En die zullen dan ook alleen garantie geven op de onderdelen die ze er wel zelf in gezet hebben vermoedelijk.

Ik kan hem ook voor je in elkaar zetten, met factuur en al, als je in de buurt zou wonen, maar dan zou het ook garantie tot aan de voordeur zijn met reeds gebruikte onderdelen. Dat moet je als klant niet willen. En als bedrijf ook niet.
Wat heb je dan liever, wat meer betalen en goede garantie? Of een goedkoper in elkaar gezette pc waarvan je vermoedelijk niet of nauwelijks meer terecht kunt voor service bij de winkel?

En dan hebben we het nog niet eens over de juridische aspecten gehad hiervan.
 
Veel succes met zoeken, want volgens mij ga je die inderdaad niet vinden. Het in elkaar zetten is vaak een service als je de hardware koopt.

En hoe zie jij het voor je? Eerst de onderdelen online bestellen en daarna die onderdelen weer opsturen voor assemblage? Ik gok dat dat ook niet goedkoop gaat worden.
Ja, ik dacht al dat dat lastig zou worden.
Ik woon in Amsterdam waar, als dit concept bestond, vast op rij-afstand wel een bedrijf zou zitten waar ik de onderdelen zelf af had kunnen leveren. Het was een optie die ik wilde verkennen. Als het er niet in zit, dan ben ik niet te beroerd die paar extra centen te betalen.
En waar zijn je onderdelen dan echt goedkoper?

Want het is echt onzin wat je nu beweert, er zijn diverse webshops die redelijk geprijsde onderdelen verkopen en die tevens ook computers in elkaar zetten.

Daarnaast staat naast het budget nergens waar je dat ding het meest voor gaat gebruiken.
Ietwat slechtgemanierd, denk je niet, om mij er meteen van te betichten dat ik onzin verkoop?

Er zijn inderdaad redelijk geprijsde onderdelen te koop bij verschillende webshops die tevens pc-assemblage aanbieden. Echter kan ik een aantal van de onderdelen waar ik mijn oog op heb laten vallen voor een paar tientjes goedkoper kopen via Amazon. Als dat me bij elkaar een euro of honderd had gescheeld had ik die liever in mijn achterzak gestoken. Maar goed, als dat er niet in zit wil ik die paar knaken extra best betalen.

Ik zie trouwens niet in waarom het relevant is om aan te geven waarvoor ik de pc wil gebruiken. Ik vraag namelijk niet om hardware-advies. Met behulp van experts heb ik alle onderdelen die ik nodig heb al uitgezocht en die voldoen voor het gebruik waarvoor de pc bedoeld is.
Gaat heel moeilijk worden. Jij als klant wenst dat een computer dan ook fatsoenlijk functioneert. Een bedrijf weet niet of die eigen hardware wel zo perfect is en kan aldus ook geen garantie bieden op goede werking.
Daar zijn in het verleden al vaker problemen mee geweest, dus zul je echt geluk moeten hebben een bedrijf te vinden wat dit wenst te doen. En die zullen dan ook alleen garantie geven op de onderdelen die ze er wel zelf in gezet hebben vermoedelijk.

Ik kan hem ook voor je in elkaar zetten, met factuur en al, als je in de buurt zou wonen, maar dan zou het ook garantie tot aan de voordeur zijn met reeds gebruikte onderdelen. Dat moet je als klant niet willen. En als bedrijf ook niet.
Wat heb je dan liever, wat meer betalen en goede garantie? Of een goedkoper in elkaar gezette pc waarvan je vermoedelijk niet of nauwelijks meer terecht kunt voor service bij de winkel?

En dan hebben we het nog niet eens over de juridische aspecten gehad hiervan.
Goede punten, ik denk dat je gelijk hebt.
Ik zat bij Azerty te kijken voor de pc-assemblagedienst en een paar van de onderdelen die ik daar samen heb gesteld waren elders goedkoper voorhanden. In principe zouden de onderdelen nieuw gekocht zijn en bekend zijn bij Azerty, dus ik denk niet dat zij tegen problemen aan zouden lopen. Maar goed, ik begrijp natuurlijk ook wel dat zij er vooral oren naar hebben dat ik daar ook de onderdelen koop en alleen dan dus de service aanbieden.

Bedankt voor de input allen.
 
Gaat niet lukken een dergelijk bedrijf te vinden.
de keus is zelf doen of alle onderdelen in 1 webshop kopen.

het gaat niet perse om dat ze meer aan je verdienen. (ze kunnen ook gewoon een toeslag rekenen)
het gaat er om dat ze het ding werkend moeten afleveren op de afgesproken datum.
als een component defect blijkt of van mij part laten ze het per ongeluk vallen moeten ze wel aan een vervanger kunnen komen.
als jij zelf de spullen aanlevert kunnen ze dat niet garanderen.
 
Lijkt me onbegonnen werk alles los kopen en elders laten bouwen. een bedrijf waar je de onderdelen koopt zet het als het goed is netjes in elkaar en vervolgens heb je daarop dan in ieder geval garantie op onderdelen en dat het systeem het goed doet. Ik heb onlangs een syteem gekocht bij alternate. Erg tevreden, er is nog even overleg geweest via de mail over een cardreader.
 
Ik heb bij alternate.be mijn vorige desktop in elkaar laten zetten met toch een aantal onderdelen die niet bij hen aangeschaft waren. Geen probleem maar wel 65€ servicekosten.
Toen bleek achteraf bij het ophalen dat het moederbord defect was, gelukkig was dat bij hen aangeschaft en dus vervangen onder garantie.
Moederbord, processor en pc kast waren van hen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan