• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Resolutie ineens anders

Status
Niet open voor verdere reacties.

CryptoCat

Gevestigd lid
Lid geworden
7 feb 2013
Berichten
390
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal,

Tijdje niet geweest, mooie nieuwe vormgeving van het forum.

Momenteel zit ik, sinds een dag of 2, met het probleem dat, alhoewel de resolutie goed staat, alles heel groot is. Zowel op mijn bureaublad als in de browsers die ik gebruik. Herstel geprobeerd maar door anti virus programma (ondanks uitschakeling) lukte dat niet. Volgens mijn broer(tje) zit er teveel 'troep' op mijn pc (heeft o.a. o&o verwijderd wat er nog steeds opstond)
 
We gaan kijken.

Download
52063a40e2e64-Farbar_Recovery_Scan_Tool_canned.png
Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden dan wel daar naar toe verplaatsen!
Opmerkingen
: Alle openstaande programma's en webpagina's dienen afgesloten te zijn.

Antivirusprogramma en actieve malwarescanners dienen al voor je FRST.exe start gedeaktiveert zijn!
Hier en hier vindt je gegevens hoe antivirusprogramma's en spywarescanners te deaktiveren.

FRST opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op FRST.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: via rechtsklik op FRST.exe of FRST64.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".

FRST start op:
  • Wanneer het programma is geopend klik dan op de knop Yes bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop.
  • Aansluitend zal een logbestand - FRST.txt en Addition-txt aangemaakt worden en op het bureaublad opgeslagen worden.
  • Post de inhoud van beide logbestanden in jouw volgende bericht.
.

In geval de inhoud van een van de logs of van beide logs te groot is om te posten, kijk dan hier: Hoe een bijlage toevoegen?
 
Bij deze de bestanden
 

Bijlagen

  • FRST.txt
    60,8 KB · Weergaven: 16
  • Addition.txt
    62,6 KB · Weergaven: 13
Waarschuwing: onderstaande bewerking is enkel voor deze computer bedoeld, het toepassen hiervan in een andere computer kan tot schade in Windows leiden.


We gaan
51a5c8edc4692-icon1337952077.png


Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) opnieuw gebruiken.

Open een nieuw kladblok (of anders: notepad) bestand, via "Start\Alle programma’s\Bureau-accessoires\Kladblok (of Notepad)".
Kopieer en plak de tekst in het code-venster vanaf het woord Code in het lege kladblokvenster.

start

CreateRestorePoint:
EmptyTemp:
CloseProcesses:

GroupPolicyScripts: Restrictie <==== AANDACHT
GroupPolicyScripts-x32: Restrictie <==== AANDACHT
CHR HKLM\SOFTWARE\Policies\Google: Restrictie <==== AANDACHT
URLSearchHook: HKLM-x32 - (Geen Naam) - {95324e44-4b0a-47a9-8f77-9c6415e51c29} - Geen bestand
SearchScopes: HKU\S-1-5-21-4149442537-1980233683-3019417467-1003 -> {6A1806CD-94D4-4689-BA73-E35EA1EA9990} URL =
SearchScopes: HKU\S-1-5-21-4149442537-1980233683-3019417467-1004 -> {6A1806CD-94D4-4689-BA73-E35EA1EA9990} URL =
SearchScopes: HKU\S-1-5-21-4149442537-1980233683-3019417467-1004 -> {95B7759C-8C7F-4BF1-B163-73684A933233} URL = hxxp://mysearch.avg.com/search?cid={5CAD0626-CA19-4044-B7B1-6EB05FADB59A}&mid=e270ebfdf67447d388f1192946ce693f-c278da6b408913b7a57bad42f510ddffb4cfb9d6&lang=en&ds=ft012&coid=avgtbdisft&cmpid=&pr=sa&d=2014-02-05 23:19:01&v=18.1.5.512&pid=safeguard&sg=0&sap=dsp&q={searchTerms}
BHO: Google Toolbar Helper -> {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} -> C:\Program Files (x86)\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_64.dll [2016-04-30] (Google Inc.)
BHO-x32: Google Toolbar Helper -> {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} -> C:\Program Files (x86)\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll [2016-04-30] (Google Inc.)
Toolbar: HKLM - Google Toolbar - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - C:\Program Files (x86)\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_64.dll [2016-04-30] (Google Inc.)
Toolbar: HKLM-x32 - Google Toolbar - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - C:\Program Files (x86)\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll [2016-04-30] (Google Inc.)
Handler: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - Geen bestand
Handler: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - Geen bestand
FF ExtraCheck: C:\Program Files (x86)\mozilla firefox\defaults\pref\autoconfig.js [2016-08-31] <==== AANDACHT (Gericht op * .cfg bestand)
FF ExtraCheck: C:\Program Files (x86)\mozilla firefox\firefox.cfg [2013-06-14] <==== AANDACHT
FF ExtraCheck: C:\Program Files (x86)\mozilla firefox\firefox_tshelper.cfg [2017-04-06] <==== AANDACHT
C:\Program Files (x86)\iOSinstaller
R1 Avgdiska; C:\WINDOWS\System32\DRIVERS\avgdiska.sys [197040 2015-08-10] (AVG Technologies CZ, s.r.o.)
R1 Avgfwfd; C:\WINDOWS\system32\DRIVERS\avgfwd6a.sys [97208 2015-08-29] (AVG Technologies CZ, s.r.o.)
R1 AVGIDSDriver; C:\WINDOWS\System32\DRIVERS\avgidsdrivera.sys [312752 2015-09-11] (AVG Technologies CZ, s.r.o.)
R0 AVGIDSHA; C:\WINDOWS\System32\DRIVERS\avgidsha.sys [298416 2015-08-20] (AVG Technologies CZ, s.r.o.)
R0 Avgmfx64; C:\WINDOWS\System32\DRIVERS\avgmfx64.sys [251312 2015-08-10] (AVG Technologies CZ, s.r.o.)
R0 Avgrkx64; C:\WINDOWS\System32\DRIVERS\avgrkx64.sys [42416 2015-08-10] (AVG Technologies CZ, s.r.o.)
S1 Avgtdia; C:\WINDOWS\System32\DRIVERS\avgtdia.sys [301488 2015-08-28] (AVG Technologies CZ, s.r.o.)
R1 avgtp; C:\Windows\system32\drivers\avgtpx64.sys [50464 2014-06-02] (AVG Technologies)
C:\WINDOWS\System32\DRIVERS\avgdiska.sys
C:\WINDOWS\system32\DRIVERS\avgfwd6a.sys
C:\WINDOWS\System32\DRIVERS\avgidsdrivera.sys
C:\WINDOWS\System32\DRIVERS\avgidsha.sys
C:\WINDOWS\System32\DRIVERS\avgmfx64.sys
C:\WINDOWS\System32\DRIVERS\avgrkx64.sys
C:\WINDOWS\System32\DRIVERS\avgtdia.sys
C:\Windows\system32\drivers\avgtpx64.sys
C:\Windows\Tasks\{0DC0C1E8-27D4-4756-9BB4-743FFE2D24D5}.job
Ask Toolbar Updater (HKU\S-1-5-21-4149442537-1980233683-3019417467-1003\...\{79A765E1-C399-405B-85AF-466F52E918B0}) (Version: 1.2.0.20007 - Ask.com) <==== AANDACHT
Ask Toolbar Updater (HKU\S-1-5-21-4149442537-1980233683-3019417467-1004\...\{79A765E1-C399-405B-85AF-466F52E918B0}) (Version: 1.2.0.20007 - Ask.com) <==== AANDACHT
AVG 2016 (HKLM\...\{F07F2DD4-C570-471B-9857-AD80488553DA}) (Version: 16.0.4447 - AVG Technologies) Hidden
AVG Zen (HKLM\...\{0356D02B-9FE2-4221-A58E-80002E9C29F8}) (Version: 1.12.62 - AVG Technologies) Hidden
iOSinstaller (HKLM-x32\...\iOSinstaller) (Version: - iosinstaller.com)
Messenger Companion (HKLM-x32\...\{8142D25E-028A-4563-86ED-5755783C8029}) (Version: 15.4.3502.0922 - Microsoft Corporation) Hidden
Torch (HKU\S-1-5-21-4149442537-1980233683-3019417467-1004\...\Torch) (Version: 33.0.0.7723 - Torch Media, Inc) <==== AANDACHT
Visual Studio 2012 x64 Redistributables (HKLM\...\{8C775E70-A791-4DA8-BCC3-6AB7136F4484}) (Version: 14.0.0.1 - AVG Technologies)
Visual Studio 2012 x86 Redistributables (HKLM-x32\...\{98EFF19A-30AB-4E4B-B943-F06B1C63EBF8}) (Version: 14.0.0.1 - AVG Technologies CZ, s.r.o.)
ContextMenuHandlers4: [Offline Files] -> {474C98EE-CF3D-41f5-80E3-4AAB0AB04301} => -> Geen bestand
ContextMenuHandlers5: [Gadgets] -> {6B9228DA-9C15-419e-856C-19E768A13BDC} => -> Geen bestand
Task: {03785D2A-B987-434B-AE2E-6D0A4FB937AB} - \{D24B9621-8440-4E43-B580-A4877976A92B} -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {0775E804-E79C-4ABD-A1CC-2497375B3459} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\refreshgwxcontent -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {096EEDD9-727E-4704-AE1D-C914CC63CE1D} - \{419629ED-621A-4BB4-A71F-71FA072D0160} -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {0E6C22F9-4BE7-4F6C-92B2-D0D97B0ACDCF} - \{45D433EC-042C-4345-94E5-7A27FE62FD9C} -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {188B2919-7C6E-44E9-A291-9EFCCA35DBD1} - \{650E855C-57E1-4E72-B9A6-67FE8D5E0CD0} -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {204F4926-AF7A-40D6-A8B9-13D002BE0074} - \{8BA2FAEF-137D-4A7D-BC69-7842EEAC6D76} -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {2336049E-34D3-411F-81D9-4527C9175702} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\refreshgwxconfig -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {466A8EFA-D87F-4C17-8E41-7B49C86ED8E0} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\refreshgwxconfigandcontent -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {58F34AA4-58CF-41F9-9028-C73F1D2DC8B5} - \{D09A2A98-1011-48A6-B04C-475B403099A5} -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {5B9CACA4-2701-4B3E-8796-19C0427F3CD7} - \Microsoft\Windows\Setup\EOONotify -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {611F3686-0C79-4176-AB86-D9BCC24D75E6} - \{6878FAF3-5C72-4A5A-9659-1694E208D46F} -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {7320118C-3346-4819-95D5-74F27606206B} - \{3CEAA163-0FC4-429C-98D9-AEA83CA77A9C} -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {77002B05-5FF5-45FD-A538-E6A9C4B2AF98} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\rundetector -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {7CB7F598-A199-405B-B320-86D90471089B} - \{D199FF89-ACCD-49BD-B971-27A7562E3554} -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {84B622BA-AD87-4CAE-9C18-9154E2A5CE66} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\launchtrayprocess -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {8537777C-FC90-4DFD-B34C-B0827F39A4E4} - \{AE7CA83B-F37B-43EA-9D06-90DBD5E9A4AB} -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {8BA47AE3-17C4-4EA0-A43D-676DF5853D73} - \{44F7B4A4-9FF1-4562-9FE6-D20F41DBA2B2} -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {9470297C-08F3-4C5C-9349-F6694F791AA4} - \{ADB192DB-F744-47F9-8B70-30F15E5787A1} -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {9FFD9EE5-5100-4DEE-8DD5-A71B360F7BD6} - \{2C41B53B-F0BD-4E37-A4A4-37CBD40AB84A} -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {A37FBFC2-E418-4023-B7BE-958E30506040} - \{399C2307-24A7-4044-996E-5735D487F228} -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {AD453A93-20B1-40BD-9303-8470BA110570} - \{E95988DD-78EA-4926-B2B2-A9653D5CFECA} -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {B048B430-1D41-4ED6-A2B0-A156736F4961} - \{39E36C33-7DFF-4D33-8146-89E4186E0573} -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {B45D6B97-097C-4B68-9667-D8F352A0A00F} - geen bestandpad
Task: {B6D151DB-37B7-47B4-A417-3A2FFA830A2A} - \{6DBBAA44-A0A9-4ED5-BEF7-53057B9311C5} -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {C064028B-5B42-424E-A6BA-5705147FBE71} - \{221F7079-700D-4E29-B282-70AEB1B90886} -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {C111CC14-6C0C-4EF9-B9F4-9298D149559E} - \{BBF1F958-843A-4F38-A0AE-24531656983E} -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {C2636A00-A73B-46AA-94D3-BCF4722B2265} - \{67D530E4-BBD3-4C15-9206-3BF6A5062BA6} -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {C45B2DFA-F418-47E1-A53E-50F140A8E374} - \{6C45AFD2-1130-40FA-94A9-45A4073F7CEF} -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {DB5F6F3B-572C-41C3-9325-1B1630A98A42} - \{B3E7084B-E600-4843-A36A-9A67E8F193F2} -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {DF440A1D-DA09-4637-83CC-29925FCA3AC3} - \{365C33F9-7BFF-434E-A54E-1ED684C37272} -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {E61727D1-2807-4964-AD31-3DA4748FF804} - \{EB52B6F2-4B81-4E9E-AD85-EF30F2CF3D7D} -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {E725B05D-F68A-4E5C-9B25-CC9701FCA701} - \{27657BA9-733C-46F9-A1D4-17CDBB43218E} -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {E946B3F1-8128-4E4E-A7CA-CD2281226D7C} - \{A3C87FA5-D6D2-4EED-B303-C9FA6DBF0185} -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {E97BA2D3-F22C-43B0-A303-CDAC61480D86} - \{DC8A0374-41E7-45D1-BE7C-5223FCB7C91C} -> Geen bestand <==== AANDACHT

cmd: ipconfig /flushdns
cmd: netsh winsock reset
end

Sla nu dit kladblokbestand in de dezelfde locatie waar ook FRST.exe aanwezig is op als Fixlist.txt

Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) met de fixlist.txt gebruiken
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: via rechtsklik op FRST.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Als het programma wordt gestart, klik dan op Ja in de popup.
  • Druk op de Fix knop.
  • Na de fix wordt een logbestand - Fixlog.txt - in dezelfde locatie aangemaakt van waaruit FRST.exe is gestart.
  • Post de inhoud van dit logbestand in jouw volgende bericht.
 
Bovenstaande uitgevoerd, kan alleen niet via de pc online komen. Melding: er is mogelijk een probleem met het stuurprogramma voor de adapter voor ethernet.

Als ik ga naar status ethernet, algemeen, details, krijg ik een venster: eigenschappen van ethernet. Er is een blokje waarin staat: configureren.

Klik ik daar op komt de melding: u hebt wijzigingen aangebracht in de eigenschappen van deze verbinding. Als u doorgaat, gaan de aangebrachte wijzigingen verloren.

Wat moet ik nu doen?
 
De Fix heeft met jouw internetinstelling niets van doen gehad.

Dus het verhaal wordt nog vreemder.

Ga naar Apparaatbeheer en klik Netwerkadapters open.
Klik met rechts op de ethernetadapter en kies voor Installatie ongedaan maken.

Wacht even tot Apparaatbeheer klaar is.
Herstart daarna de computer.
Na het opstarten wordt ethernetadapter opnieuw geïnstalleerd.
Hopelijk dat deze dan weer normaal functioneert.
 
Er staat 8 x WAN miniport:
IKEV2
IP
IPv6
L2TP
Network Monitor
PPPOE
PPTP
SSTP
(ws heeft mijn broer die geplaatst? Door SiSoftware Sandra lite Platinum.SP3 te installeren?) en mijn Realtek PCLe GBE family Controller. Als ik op laatste klik krijg ik: bijwerken, uitschakelen of verwijderen ; zoeken naar gewijzigde apparaten en eigenschappen. Voordat ik alles verpruts. :)
 
Zo te zien kijk jij ergens anders dan in Apparaatbeheer.
 
Echt in apparaatbeheer, helaas kan ik geen foto sturen. Net al geprobeerd.
 
Oké - klik met rechts op Realtek PCLe GBE family Controller en kies dan in de menulijst voor Installatie ongedaan maken.
 
Sorry. Duurde ff maar had helaas even andere bezienswaardigheden. Maar het is verwijderd.
 
Sorry, bezigheden. Woordherkenning op mobiel is niet altijd correct
 
Computer inmiddels opnieuw opgestart?
Zoja - doet internet het weer?
 
Herstart gedaan, geen internet
 
Configuratiescherm >> Netwerkcentrum >> Adapterinstellingen wijzigen

Welke adapters staan daar vermeld?
 
Daar staat de Realtek PCLe GBE family Controller
 
Met rechts aanklikken en dan goed opletten.
Er kan in in het menu staan dat de adapter ingeschakeld is of uitgeschakeld is.
Als die uitgeschakeld staat - dan vind je in het zelfde menu de mogelijkheid deze in te schakelen.
 
Hij is ingeschakeld. Bij probleem oplossing staat: er is mogelijk een probleem met het stuurprogramma voor de adapter voor ethernet. De IP-protocolstack kan niet automatisch worden gebonden aan de netwerkadapter.
Er zijn ook ' details van detectie proces '
 
Winsock repatie
Navigeer naar C:\Windows\System32\cmd.exe en klik met rechts op cmd.exe en kies voor "Als administrator uitvoeren".

In het zwarte venster typ je nu netsh winsock reset gevolgd door indrukken van de Entertoets.
Je mag ook de opdracht kopiëren en via rechtsklik in het zwarte venster plakken.

Is de reparatie klaar, dien jij vervolgens de computer opnieuw op te starten.
 
Helaas heeft het niet geholpen, nog steeds geen internet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan