• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost router en access point samen 1 netwerk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

marrich77

Nieuw lid
Lid geworden
25 dec 2020
Berichten
13
Waarderingsscore
1
Goedemorgen en fijne kerstdagen alvast gewenst. 🎅🎄

Ik zit een beetje met het volgende.
Heb internet via Caiway. Hiervoor heb ik bij afsluiten abonnement een TP-link AC1200 router aangeschaft.
Deze doet zijn werk. Enkel geeft mijn zoon aan dat hij op zolder matig verbinding heeft op zijn android toestel als hij ook aan het gamen is (en zeggen dan doe je toch niet gamen, is voor een puber geen optie)

Had een TP-link powerlink set gekocht, maar probleem blijft. (oud huis en waarschijnlijk niet overal geaarde stopcontacten) Dus die haal ik weer weg.

Dus een Netgear WAC124 gekocht, deze in access point modus gezet en die zend een sterk signaal uit.

Enkel volgende speelt nu:
De TP-link zend signaal (SSID?) A uit. (met wachtwoord A)
De Netgear zend signaal (SSID?) B uit (met wachtwoord B)

Heb al eea zitten lezen en vraag nu bevestiging of ik het juist heb.

Als ik het signaal (SSID) van de Netgear nu hernoem naar die van de TP-link zou ik 1 netwerk moeten hebben.
Dus beide signaal (SSID) A, met wachtwoord A

Heb ik het zo juist?
Of mis ik een stap ergens?

Hoor het graag.
 
Als aanvulling, ben echt niet into dit soort dingen. Vond het al een stap dat ik het voor elkaar had gekregen een router in access te zetten en zo signaal te laten zenden.
Graag uitleg op een manier die te begrijpen is (jip en janneke taal, illustraties zijn ook altijd welkom) ;)
 
Dit bericht graag verwijderen.
Wil hem aanpassen, maar weet niet hoe.
Ik stel de vraag opnieuw.
Excuses
 
Gezien dat er een nieuw topic is geopend, zal ik deze sluiten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan