• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Router flashen

Status
Niet open voor verdere reacties.

alfamale123

Vaak hier
Lid geworden
26 aug 2015
Berichten
677
Waarderingsscore
2
Hallo,ik heb een Linksys WRT3200ACM en ik wil hem flashen met dd-wrt maar lukt niet.
Ik las dat je hem bekabeld moet flashen en niet via wifi?
Moet ik hem dan rechtstreeks op mijn modem aansluiten,want die filmpje's op YT zijn niet echt duidelijk.
De file om te flashen heb ik van de dd-wrt site gehaald.
Maar er staat supported by,en dan 5 builds en ik vindt er niks van terug op de router of doos.
Dan moet ik er nog een vpn app op installeren.alvast bedankt
 
Ik heb zelf geen ervaring met flashen, dus ik kan jou daarmee niet helpen, wel vond ik dit topic er over en vind vooral bericht 4 interessant voor jou.

Dit is niet wat jij zoekt toch?
Want hier heb je wel een duidelijke uitleg over het flashen, maar dan met openwrt.
 
Wat ik weet: voor zoiets moet je je computer (PC of laptop) met een kabel als enige aansluiten op alleen de router in kwestie. Dan vanuit Windows in je browser inloggen op die router, en in de interface van de router heb je ergens een mogelijkheid om de firmware te updaten, en kan je naar het bestand op je PC/laptop browsen om de update te starten.
Maar je moet wel zeker weten dat het kan met jouw router en dat flash bestand, anders kan je router 'gebrickt' raken, ofwel voor altijd zo bruikbaar als een steen worden.
 
Als je een "gewone" update van de router wilt doen is daar vaak een ingebouwde functie voor. Die kan je doen via zowel een kabelverbinding als via de wifi. Het enige dat gebeurt is dat de router na het starten van de update alle verbindingen verbreekt tot na de (automatische) herstart.

Wil je echt andere software op je router, dan zal je de procedure moeten volgen zoals in bericht #3 omschreven.
 
Wat ik weet: voor zoiets moet je je computer (PC of laptop) met een kabel als enige aansluiten op alleen de router in kwestie. Dan vanuit Windows in je browser inloggen op die router, en in de interface van de router heb je ergens een mogelijkheid om de firmware te updaten, en kan je naar het bestand op je PC/laptop browsen om de update te starten.
Maar je moet wel zeker weten dat het kan met jouw router en dat flash bestand, anders kan je router 'gebrickt' raken, ofwel voor altijd zo bruikbaar als een steen worden.
Ja,ik las zeker niet met wifi flashen,maar met een ethernet kabel.
Maar router rechtstreeks op je PC dan heb je geen internet?
Kreeg een mail en die gasten van flashrouters.com kunnen dat doen,met teamviewer en betalend maar vindt ik toch vreemd dat iemand je PC bediend,kan er iets misgaan als ik het zo doe?
 
Bedoel jij of het kan misgaan met gebruik van Teamviewer?
Als jij dat vraagt kan dat zeker, want je geeft iemand toegang tot jou computer en kwaadwillende kunnen er dan van alles mee doen.

Maar als de vraag gaat over de router op de pc aansluiten, dan kan je zo de router flashen.
Want je kunt zonder problemen de router aansluiten op de pc en dan inloggen op de router.
 
als je er internet bij wilt pak dan je laptof die heeft meestal wifi en bedraad
 
De vraag is waarom wil je dd wrt op je router zetten ,welke functie wil je gebruiken die de huidige router niet ondersteunt. Zoals Erikdenhouter aangeeft om te flashen verbind je de router met een computer of laptop en schakel internet en wifi uit nadat je de betreffende files heb gedownload ,anders kan je niet inloggen op de router.
In het verleden heb ik met afgedankte goedkope routers geëxperimenteerd om wifi te verzorgen vanuit mijn meterkast naar een recreatie ruimte van een ouderencomplex.
Draadloos toegangspunt oftewel wireless accespoint werd alleen door duurdere routers ondersteunt
Een voorbeeld is de TP link TL WR841N verstrekt door sommige internet providers wel de oudere versies .Zo heb ik diverse oude routers om zeep geholpen (bricked)nadat ik spijt had van het flashen en het terugzetten van de originele firmware ervoor zorgde dat de router onbruikbaar werd.
 
Hij noemde iets van het installeren van een VPN in eeen later stadium.

Nu zijn er Linksys routers ( oa 3200 en 4200 V1) waarbij je een IP Vanish oid op de router kunt zetten zodat je automatisch alle achterliggende devices afschermt.

Ik heb er ook wel naar gekeken, maar uiteindelijk gewoon lokaal IP Vanish aan gezet op de paar machines die dat nodig hebben.
 
Laatst bewerkt:
Dit heb ik gevonden met betrekking tot vpn routers

3. Linksys WRT3200ACM – Gemakkelijk op te zetten​

Linksys WRT3200ACM
De Linksys WRT3200ACM is extreem gemakkelijk in te stellen in combinatie met de meeste VPN’s. Vooral ExpressVPN, onze favoriete VPN-provider, werkt erg goed met deze Linksys router. Wanneer je een abonnement hebt afgesloten bij ExpressVPN, ontvang je een activatiecode. Deze code voer je in bij je nieuwe Linksys WRT3200ACM-router en je bent meteen klaar om veilig en anoniem te internetten.

Deze router maakt gebruik van de VPN-protocollen OpenVPN TCP en UDP en werkt op basis van OpenWRT. De firmware van deze versie is extra goed afgesteld op ExpressVPN. Toch werkt deze router ook uitstekend met andere VPN-providers.
Basis is de openwrt te installeren hier heb ik geen ervaring mee
 
Hallo,alvast bedankt,heb de router geflashed maar ben nog niet uit de dd-wrt settings.grt
 
Wat wil je daar nog over weten? Waar loop je tegenaan?
 
Kijk,ik raak er niet uit,heb een mail verzonden naar de vpn provider,nu kan ik niet meer op de router met mijn username en paswoord,omdat zij hadden gevraagd:what is the status from openvpn in the dd-wrt status?
Ik ben op zoek naar iemand die dit wil doen voor mij,tegen betaling uiteraard...groet
 
Username en password worden natuurlijk door de flash gereset naar default. Wat dat is weet ik niet, dat wordt denk ik op de site vermeld waar je de dd-wrt software vandaan hebt.
 
For Linksys firmware, the default username can be left blank or set to anything. For both DD-WRT and Linksys firmware, the default password is admin.
Dus geen gebruikersnaam en als wachtwoord admin gebruiken.
Komt van de DD-WRT wiki.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan