• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Router - Lan - Internet

Status
Niet open voor verdere reacties.
R

Rudiko

Gast
Ik heb 2 pc's met WINXP. Ik heb een router Allied Telesyn AT-AR220E waaraan die 2 PC's verbonden zijn. Ik kan met de beide PC's zonder problemen op Internet via breedband. Er is echter n groot probleem. De twee PC's die in LAN staan kennen elkaar niet. Vinden elkaar ook niet als ik via "Mijn netwerklocatie" zoek naar PC.....xxx.
Wie kan mij zeggen hoe ik mijn routersoftware moet instellen. Ik krijg van mijn ISP geen vast IP adres.
 
volgens mij kun je gewoon bij de tcp/ip instellingen van de pc ip toewijzen aan de pc's dus bijv: 192.168.2.2 en 2.3

daarna kun je dacht ik naar het ip adres vebinden
 
Je router werkt wel, iedere computer kan op internet, maar ze kunnen elkaar niet zien?

1) zorg ervoor dat de computers binnen hetzelfde subnet zitten. (waarschijnlijk wel, anders zou jeniet op internet kunnen.)
bijv. ip1: 192.168.2.100 / 255.255.255.0
ip2: 192.168.2.101 / 255.255.255.224
ik noem maar wat.

2) zorg ervoor dat de computers binnen hetzelfde werkgroep zitten.
start -> rechts op deze computer (eigenschappen) -> computernaam (tabblad) -> wijzigen.

3) maak shares aan op beide compu's. Rechts op een map in een HD, delen en beveiliging.

succes!

/edit
als de antwoorden van anderen weer geen oplossing bieden, en je wilt een 3e post openen met dezelfde vraag, zet er dan wat meer info bij waarom het nog steeds niet werkt. :p
 
Hallo Rudiko, ik had dezelfde ervaring. Maar na het uitzetten van de Firewalls (Zone Alarm) vonden ze elkaar direct. Wellicht bruikbaar, succes!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan