• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Router veroorzaakt rare problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Migats21

Junior lid
Lid geworden
27 nov 2019
Berichten
65
Waarderingsscore
10
Al een tijdje verliest de printer bij mij thuis verbinding. Ik ben erachter gekomen dat dat aan de router ligt. Die maakt rare foutjes in het poort IP tegenover de static IP van de printer. Steeds als we willen printen starten we daarom de router niet op. Dit heeft ervoor gezorgd dat de internetsnelheid met 25% verlaagd is. Hoe moet ik de poort waarmee de printer verbonden is fiksen?
 
Als het probleem volgens jou echt de modem is - dan een nieuwe aanvragen.
 
. . . Steeds als we willen printen starten we daarom de router niet op.
Is dat dan een ad-hoc verbinding geworden ?

Wat zie je als fout van de router ? Een IP conflict ?
 
Ik heb deze post een lange tijd stil gelaten. Ik heb een klacht gestuurd naar Tele2 en heb zonder bericht een nieuwe router ontvangen. Op die router deed de printer het perfect. Maar daarna stapten we weer over op glasvezel en hadden we weer een nieuwe router nodig. Hierdoor heb ik opnieuw problemen met de printer.

Het doel van deze post was duidelijkheid en dat heb ik nu. Het probleem kan dus wel gemarkeerd worden als opgelost.
 
We kunnen het topic ook nog even oplaten en eens kijken of we je nieuwe printerprobleem kunnen oplossen.
 
in het poort IP tegenover de static IP van de printer.
Wat bedoel je eigenlijk met poort IP? Er bestaan statische (static) en dynamische (dynamic) IP adressen.
Daarnaast heb je nog evt. gebruikte printerpoorten maar dat is iets anders dan een IP. Wordt wel vaker achter het ip weergegeven.
Poort IP's bestaan niet, of in elk geval wordt dat niet zo genoemd.

Misschien wordt of werd je probleem wel veroorzaakt door een statisch ip op de printer?
Dus als je nog een probleem hebt wat je graag opgelost ziet, dan denk ik dat er wel wat meer en ook duidelijkere info nodig is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan