• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

run-time error R60003 integer divide by 0

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb opnieuw geprobeerd Win 98 SE te installeren. Eerste staat er DHCP......../ en doorlopende puntjes. Als dit verwerkt is krijg ik : Client Mac adress 001109F04EB GUID : 20008D3FX-B211-8000-64456E4E6 281E etc . dan komt de tekst: Sluit een of meer geheugen residente programma's Autoexe Bat etc . Tekst is niet helemaal te noteren , want computer gaat dan verder En als laatste komt de tekst : U kunt nu de computer afsluiten.
 
DHCP en MAC address, blijkbaar zit er een netwerkadapter in die geïnstalleerd wordt ?

Maar het geheugen blijkt te veel te worden belast. Dat kan duiden op het niet geïnstalleerd hebben van de juiste geheugenbeheerprogramma's. W98 is nog van de oude stempel waarbij 640KB RAM als basisgeheugen werkt ('conventioneel werkgeheugen' heet dat), en alles er boven moet via geheugenbeheerprogramma's gaan werken. En die programma's worden via de tekstbestanden autoexec.bat en config.sys in de root van C: geladen. Dat zijn de programma's HIMEM.SYS en EMM386.EXE
Weet waar je aan begint, want je hebt daar veel inzicht in nodig, anders draaien sommige spellen niet.

Is deze melding van het geheugen nu na installatie, of tijdens installatie ? Want als jij nog niks hebt veranderd aan de opstartprocedures, dus nog geen opstartende programma(s) hebt toegevoegd aan config.sys en autoexec.bat, dan hoort er geen geheugentekort te zijn.
Kan je anders proberen eerst de netwerkadapter via het BIOS uit te schakelen ? Misschien dat deze teveel conventioneel geheugen inneemt.
 
Wat betreft Merk/type moederbord. Aangezien ik geen documentatie heb. Moest ik dit op het moederbord zelf op zoeken. aangezien dit in piepkleine lettertjes vermeld staat heb ik dit met een vergrootglas moeten zoeken ! Er staat Fc - Micro Model : ms7091.
 
Ik ga toch eerst Windows ME proberen te installeren op een andere schijf met Fat 32 en als dit lukt ga ik proberen Win 98 SE op een ander moederbord te installeren. Mocht dat niet lukken dan stop ik met Win98 SE ( jammer die is veel stabieler dan ME ). Maar dit wordt wellicht een gebed zonder einde ! M.v.g.
J de Schrevel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan