• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

run-time error R60003 integer divide by 0

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jo de Schrevel

Nieuw lid
Lid geworden
7 apr 2021
Berichten
10
Waarderingsscore
0
Hoe is dit op te lossen , Ik heb geprobeerd te installeren via de Windows ME dvd, floppy disc en usb stick ! Bij het installeren krijg ik alleen de optie : Install via Harde schijf of Windows dvd . Ondanks dat ik de first boot in het bios via de floppy heb ingesteld , want de 2 keuzes hierboven vermeld werken niet?!
 
Zijn het de originele floppies ?
 
Ik heb alleen de keuze om Win ME via cd of harddisk te installeren . Ondanks het feit , dat ik in het bios floppydisc als eerste bootvolgorde heb ingesteld ?! Steeds krijg ik weer deze 2 mogelijkheden om te installeren . En aan gezien de harde schijf leeg is , dus 1 mogelijkheid die dus niet werkt . Met vriendelijke groet
J de Schrevel.
,
 
Een aantal dingen die je na kunt kijken
-Is de bios uitgerust met een virusprotectie, zo ja, uitzetten
-Heb je een Anti virus programma gehad dat de bootsector beschermd van de HDD, zo ja, proctectie verwijderen.
-Heb je al geprobeerd te installeren met zo min pci\isa kaarten in de pc?
 
Ik heb alleen de keuze om Win ME via cd of harddisk te installeren . Ondanks het feit , dat ik in het bios floppydisc als eerste bootvolgorde heb ingesteld ?! Steeds krijg ik weer deze 2 mogelijkheden om te installeren .
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Als er geen besturingssysteem op de floppy staat zal de computer de floppy negeren en naar de tweede optie in de bootvolgorde gaan.

Het is overigens error 6003, niet 60003
 
Ook graag omschrijven hoe het installatieproces precies gaat wanneer je het via CD/DVD doet. Het zou, naast de bootsector virus protectie waar maestro12 het over heeft, ook kunnen liggen aan de harddisk die niet goed gepartitioneerd of geformatteerd is. Moet FAT32 format zijn, niet NTFS.
 
Hallo in mijn Bios staat geen virusprotectie, wat ik kan uitschakelen. En er zijn geen pci kaarten in de PC. Ik zal de harddisk moeten uitbouwen en dan via een andere PC alsnog via Fat32 moeten formateren en partitioneren . Dit kan even duren en als het gelukt is zal ik hier melding van maken. Ik heb geprobeerd via een opstartdisc (floppy ) te starten ,maar ik had er niet aan gedacht dat er nog geen Windows stuurprogramma op stond ! Niet zo slim van mij !
Met vriendelijke groeten ,
J de Schrevel .

.
 
Het is geen Windows stuurprogramma, maar een klein besturingssysteem bestaand uit 5 bestanden (dacht ik), en de opstartsector van de floppy is gewijzigd. Daarom vroeg ik dus of het een originele Windows ME installatie (of repair) floppy is, want die zijn opstartbaar.
Je kan een floppy ook zelf opstartbaar maken, maar dan heb je een geïnstalleerd besturingssysteem nodig (ME, of Windows 98 zal ook wel lukken), ofwel op een andere floppy, ofwel op de harde schijf.

Ook zal je moeten opletten of de harde schijf niet te groot is voor de PC/BIOS die je gebruikt. Over die hardware hebben we namelijk nog niks gehoord.
 
Ik heb hier meerdere harde schijven van 140 gb , 250 gb , 300 gb en 500gb ddr2 en ddr 3 (download competible ). 500 gb schijven lijken mij te groot? Dus het is proberen met een van die kleinere schijven. Het is een oud moederbord DDR1 met zowel ide als sata aansluitingen . En zowel een Windows 98 SE en ME installatie disc heb ik. Zo snel als mogelijk (morgen of overmorgen ) zal ik proberen opnieuw te installeren , maar dan moet ik eerst het een en ander uit de behuizing halen , want die is erg klein ! Een opstartfloppy kan dan aangemaakt worden tijdens de installatie van de Windows. Dacht ik .
 
Je kunt gewoon vanaf de ME cd opstarten, daar command prompt kiezen en dan met 'fdisk' partities verwijderen en nieuwe aanmaken.

Vraag me af wat je bedoelt met 'ddr2' en 'ddr3', dat heeft niets met harddisks te maken, maar met intern geheugen.
Verder zou ME gewoon 500Gb aan moeten kunnen als de chipset LBA48 is, als die maar LBA28 is is de max capaciteit 137Gb (dacht ik me nog ergens te herinneren)
 
ME? PC uit een museum?
Dat is de slechtste Windows ooit gemaakt, je hebt 98SE en die is vele malen stabieler.
Waar moet deze PC voor worden gebruikt?
 
Naar Meastro 12 Ik bedoelde dus dat het een gedateerd mobo is en dat hoogstwaarschijnlijk alleen met sata 1 of sata 2 functioneerd Met ddr 1 wilde ik dit aangeven . Wat betreft Lange Pier . Mijn eerste computer uit 2001 was een mobo met ME .Uit nostalgische redenen wil ik mijn PC weer gebruiken voor spellen die ik nog uit die tijd heb. Mijn harddisks zijn te groot ! 1TB of ze zijn ide en het mobo werkt met Sata. Nu op zoek naar een goedkope Sata 1 of Sata 2 HDD.
 
Je kan eventueel een Drive Overlay installeren om grotere schijven in een oudere machine te stoppen. Moet de CPU wel minimaal een 386 zijn.
De bekendere zijn Ontrack DDO (moeilijk te vinden) en EZ-Drive van Western Digital:
 
Sata 1 of Sata 2 HDD
Die bestaan niet, het is de snelheid, tis sata 150/300/600 Gb/s, de beperking is de chipset.
En welk moederbord? de max. schijf bepaald de bios/chipset, FAT32 kan tot 2TB.
Borden uit die tijd hadden of alleen IDE en in combinatie met SATA ook een IDE poort of het moet een erg aangepast mobo zijn.

Daarnaast kun je oude spellen ook in een dosbox draaien op latere Windows versies.
 
Daar ik ben gestart met windows XP in 2001, wist ik niets van Fat32. Ik heb de harde schijf opnieuw geformateerd met fat32 en windows Me werkt! Alleen windows 98 SE kan ik niet installeren , dan wordt de hardware gecontroleerd en gaat dan niet verder ?! Vermoedelijk doordat ik een pentium 4 processor gebruik . Ik wil Windows ME gebruiken en geen Dosbox etc .
 
W98SE heeft echt geen probleem met een Pentium 4 (Wel met FAT32 geprobeerd ?)
Mooi dat je verder bent :)
 
Laatst bewerkt:
Wat wel kan is dat Windows 98SE geen raad weet met de SATA controller. De eerste XP had daar ook geen drivers voor.
 
In eerste instantie werd gemeld check your cable ! Ik heb toen de internetkabel aangesloten . Op een moment wordt gemeld u kunt uw computer nu afsluiten ? Ik ga opnieuw proberen en ga dan alle stappen noteren om te zien waar het misgaat. Wat sata betreft het is een gedateerd mobo met zowel ide als sata aansluitingen . Dus volgens mij mag de sata contoller geen problemen geven ?! Jammer genoeg heb ik geen instructieboekje ,want ik heb dit moederbord tweedehands gekocht.
 
Wel degelijk kunnen niet ondersteunde chips/aansluitingen voor problemen zorgen.
Als je nu eindelijk eens het merk/type moederbord opgeeft kunnen wij ook meekijken, nu is het alleen maar een beetje algemeen advies.
 
Wat sata betreft het is een gedateerd mobo met zowel ide als sata aansluitingen . Dus volgens mij mag de sata contoller geen problemen geven ?!
Ik maak hieruit op dat jij dus IDE gebruikt. Dan kan je in het BIOS de SATA controller nog zien uit te schakelen vóór de installatie ?
Er zijn overigens jarenlang mobo's geweest met beide, eigenlijk deed elk merk dat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan