• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Russische letters bij Wordkopjes na aanmaken pdf-bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ruud Muschter

Junior lid
Lid geworden
7 dec 2013
Berichten
55
Waarderingsscore
6
Beste mensen,

Heb het pakket 'Office voor Thuisgebruik en Studenten', versie 2021, in gebruik.
In Word maak ik soms kopjes voor een Inhoudsopgave. Als die gegenereerd is, sla ik het bestand op. Vervolgens maak ik er via convertonlinefree.com een pdf-bestand van.

Als ik dat open, zie ik soms bij een willekeurig kopje een aantal Russische letters verschijnen. Het doet zich een enkele keer voor bij uiteenlopende Worddocumenten. In het onderwaterscherm van zo'n Worddocument zelf, zie ik niets bijzonders.
Op zich heb ik er wel een oplossing voor gevonden, als volgt:

- Alle kopjes aanmaken voor de Inhoudsopgave
- Inhoudsopgave genereren
- Wordbestand opslaan
- Pdf-bestand maken
- Checken waar in het pdf-bestand Russische tekens naast het kopje staan
- In Word aldaar de inhoudscode verwijderen
- Inhoudsopgave niet opnieuw genereren (de verwijzing naar het kopje staan daar nog)
- Wordbestand opslaan
- Pdf-bestand maken

Wat zou de oorzaak van de Russische letters kunnen zijn? Dank voor jullie aandacht.
 
Waarschijnlijk omdat je een converter gebruikt.
Je weet dat je gewoon een PDF kan exporteren direct in/uit Word?

Bestand -> Exporteren -> PDF/XPS
 
Waarschijnlijk omdat je een converter gebruikt.
Je weet dat je gewoon een PDF kan exporteren direct in/uit Word?

Bestand -> Exporteren -> PDF/XPS
Dat wist ik niet. Heb het even geprobeerd en het werkt prima. Ga ik het voortaan langs die weg aanmaken.
Dank, probleem opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan