• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

S-video Naar Tulpstekker

• Onderwerp starter Onderwerp starter Pathfinder
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
P

Pathfinder

Gast
Hallo,

Kan iemand mij uitleggen hoe ik van mijn s-video naar s-video kabel een s-video naar gele tulpstekker kabel kan maken, zonder dat ik een andere kabel hoef te kopen?

:( Please help me!!! :(

Die kabels zijn er niet omdat het twee verschillende systemen betreft. Bij S-video is de zwart/wit en kleur informatie gesceiden en bij composiet ( het gele tulp stekkertje) is alle informatie op een hoop gegooid. Dus kan je niet zomaar een S-video signaal op een composiet ingang zetten en omgekeerd.
Helaas...

Henk Wijga
audiorent@wanadoo.nl

---------------------------------------------------------------------------
(heb even het =, dubbele berichtje verwijderd :) )

Hoe kan ik dan toch mijn S-video uitgang gebruiken om die op mijn tv aan te sluiten terwijl daar alleen maar een scart- en een gewone kabel-aansluiting op zitten. Ik heb trouwens wel een scart omvorm blokje naar GEEL ROOD WIT tulpstekkers.

Sommige scartaansluitingen op televisies zijn voorzien van S-video aansluiting. Probeer dan een scartverloopbus met een S-videoaansluiting te bemachtigen. Daar zitten vier cerciedelen op: geel=composiet rood en wit=L&R audio en een vierpolige S-video aansluiting.

Succes

Henk Wijga
Audio-Rent.nl

Volgensmij worden ze tegenwoordig automatisch bijgeleverd met s-video/tulppluggen, check je pc winkel eens. En mocht je niks kunnen vinden --> Electronica Online

het is wel mogelijk om van een S-Video signaal naar Composite te gaan, door simpelweg de Ground samen te voegen en de Intensity en Color ook samen te voegen. Om dit helelemaal compleet moet een condensator geplaats worden tussen pen 3 en 4 zie ook de link, hier alles nogmaal uitgelegt, zelf met tekeningen erbij, succes.

http://tvtool.info/go.htm?http://tvtool.in.../cablefaq_e.htm

gr, mathijs

:lol: Natuurlijk is het wel mogelijk om van S-Video naar Composite te gaan. Er zijn speciale verloopstekkers verkrijgbaar die je in de S-Video uitgang van je grafische kaart steekt. Aan het uiteinde van deze verloopstekker zit vervolgens een tulp (composite) aansluiting die je kan gebruiken om op je tv aan te sluiten. Dit moet je alleen doen als je TV geen S-Video aansluiting heeft.

Van S-Video naar S-Video is namelijk beter in kwaliteit dan van S-Video naar Composite. Maar ik heb het laatste al heel lang wegens mijn draadloze Marmitek 2.4Ghz apparatuur, die geen S-Video ingang heeft en het werkt perfect!

Dus gewoon zo'n verloopstekkertje halen bij de betere electronica winkel. Ze zijn maar 15cm lang of zo. Meer is ook niet nodig.
Succes! ;)

:ph34r: Heeft er al iemand zo'n verloopkabeltje gevonden in de winkel?

Ik heb twee vrienden die er eentje hebben, met het ene gaat het niet, met het andere (dat bij een toshiba geleverd was) gaat het wel. :blink:

Dus er is duidelijk een verschil in aansluiten.
'k KAn het door mijn broertje laten solderen, maar dan weet ik niet of ik het ene al dan niet het andere schema moet gebruiken :(

't Zijn vodden... Wie heeft er succes geboekt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan