• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Safe Mode (compaq)

• Onderwerp starter Onderwerp starter unknow
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
U

unknow

Gast
hey , ik zou eens willen weten hoe je een compaq laat opstarten in veilige modus (windows XP Home) Ik heb een virus op de pc :o en nu werkt het safeboot niet meer via msconf :( en als ik F8 inhoud tijdens het opstarten krijg ik een scherm waar ik 3 keuzes heb F1 = boot , F12 = network system boot , F10 = setup , maar in set up vind ik ook niks terug over safe mode :blink: :blink: Wie kan me verder helpen ?

f8 zou het moeten doen, kan je niet in gewone modus proberen een online virusscan uit te voeren?. Anders kan je misschien de Stinger downloaden van internet. Deze standalone virusscanner scant razendsnel je pc op een 40 tal bekende virussen. En werkt heel gebruiksvriendelijk.

http://vil.nai.com/vil/stinger/ het is van mcaffee.

voor deze virussen:
BackDoor-AQJ Bat/Mumu.worm Exploit-DcomRpc
IPCScan IRC/Flood.ap I RC/Flood.bi
IRC/Flood.cd NTServiceLoader PWS-Narod
PWS-Sincom W32/Bagle@MM W32/Bugbear@MM
W32/Deborm.worm.gen W32/Dfcsvc.worm W32/Dumaru@MM
W32/Elkern.cav W32/Fizzer.gen@MM W32/FunLove
W32/Klez W32/Lirva W32/Lovgate
W32/Lovsan.worm W32/Mimail@MM W32/MoFei.worm
W32/Mumu.b.worm W32/MyDoom@MM W32/Nachi.worm
W32/Nimda W32/Pate W32/Sdbot.worm.gen
W32/Sober@MM W32/SirCam@MM W32/Sobig
W32/SQLSlammer.worm W32/Swen@MM W32/Yaha@MM

frank

Het was voor 't virus "W32.Spybot.worm" maar deze is ondertussen verwijdert :)
Maar nu weet ik nog altijd niet hoe ik in safemode kom :( :( enne met F8 lukt het echt niet :blink: Nu heb ik al gehoord dat het aan 't merk van de pc kan liggen , klopt dat ? (sommige merk pc hebben andere instellingen)

Klopt, compaq is een smerig merk wat sommige dingen betreft, ik weet niet hoe je dat zou moeten doen, in de safe modus komen, maar het zou toch in het besturingssysteem moeten zitten. (Of heeft XP home dit niet??)

Net als het werken met domeinen, dat heeft XP home ook niet bijv.)

ja via msconfig kun je er geraken , maar door dat virus werkte dit niet .
En normaal moet je er ook komen door tijdens het opstarten F8 in te drukken , maar dat werkt hier ook niet :angry: (wie of) waar zou men kunnen weten hoe ik in safe mode kan opstarten zonder msconfig te gebruiken ?

en als je nou f1 doet en daarna meteen f8 werkt dat niet?

want wat jij noemt is het scherm waarmee een compaq komt als je hem boot zonder bijvoorbeeld een toetsenbord of als ie wil dat je graag in setup gaat nadat je nieuwe hardware hebt geinstalleerd.

Ja tegenwoordig worden er diverse toetsen gebruikt del, f8, f2, e.d. wellicht gewoon even wat uitproberen.

frank

Dit werkt niet :unsure: ik heb ondertussen al bijna alle toetsen geprobeerd , maar niks he :angry: Of zou dit bij compaq niet gaan :blink: ?

Dit heeft niks met het merk computer temaken, maar met de software. Aangezien je windows draait, kan het dus.

Probeer bij het starten van de computer gelijk met F8 (niet inhouden maar tikken) of zet eens, als je een scherm ziet met groot compaq erop op pauze (knop rechtsboven pause/break) te drukken en wat andere toetsen.

Het kan, maar het is ff vogelen

't is me eindelijk gelukt :P , tijdens het opstarten F8 indrukken , vanuit dit scherm de pc opstarten (F1) en dan gelijktijdig Esc en F5 inhouden , nu kan men naar safe mode omschakelen :rolleyes: Wat een gekl**t zeg , waarom niet gewoon simpel houden met F8 en anders niks ;) Thx voor de reacties :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan