• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Samsung Galaxy tablet opkuisen

Status
Niet open voor verdere reacties.

krieter

Senior
Lid geworden
4 aug 2007
Berichten
4.329
Waarderingsscore
1
Hoi,
Onze Samsung Galaxy Pro Tab 10 tablet reageert de laatste tijd zeer traag.
Er staan dan ook heel wat app's op die ik bij nader inzien niet veel gebruik.

Hoe kan ik de tablet best opkuisen?
En zo de tablet eventueel terug sneller maken.

Modelnummer = SM-T520
Android versie = 4.4.2

Mvg, krieter
 
Hoe kan ik de tablet best opkuisen?
En zo de tablet eventueel terug sneller maken.
Mvg, krieter

Je zou ook eens kunnen kijken of welke apps je niet gebruikt en dus kan uitzetten.

Wil je apps uitschakelen? Ga dan naar ‘Instellingen > Apps > Alle applicaties’ en tik je op de app die je weg wilt hebben.
In het overzicht dat volgt druk je eerst op ‘Nu stoppen’ en vervolgens op ‘Uitschakelen’.
Daarnaast kun je ervoor kiezen om de app in zijn geheel te verwijderen, als je zeker weet dat je hem niet meer nodig hebt. Fabrieks apps kun je niet verwijderen alleen uitschakelen.
Het app-overzicht biedt verder de mogelijkheid om het cachegeheugen te legen of de app-gegevens te wissen. Dat laatste reset de app als het ware.

Sommige apps kunnen niet worden uitgeschakeld of verwijderd. Dit zijn apps die zodanig belangrijk zijn dat ze actief moeten blijven om je Android-toestel goed te laten werken.
 
Hoi,
Bedankt voor de snelle reactie.
Dus ik kan daar best een andere app voor gebruiken?
Als ik de link volg zie ik DU booster die kan ik inderdaad installeren.

Maar ik wil zelfs de tablet naar fabrieksinstellingen te brengen!!
Is misschien drastisch maar dan is er ook alles af dacht ik?

Lijkt dat een goed idee?

Mvg, krieter.
 
PS op de vorige post
ik heb die app geinstalleerd en laten draaien
heeft wel wat opgekuisd en de tablet lijkt wat sneller!?

Ik doe dit eigenlijk omdat ik de tablet mee wil nemen op een backpack reis door china en tibet
daarom wil ik dat hij daar goed werkt en enkel de noodzakelijke apps erop staan

mvg, krieter
 
Dan zou je nog de apps die je niet gebruikt uit kunnen zetten.
Die worden dan terug gezet na de eerste versie en niet meer bijgewerkt.
 
Ok morgen verder sorry
 
Je hoeft geen sorry te zeggen, alles op zijn tijd :)
 
Ik meen te weten dat je bij bvb een gewone PC wel programma's kunt verwijderen maar dat er altijd wat rommel achterblijft.
Die dan op de lange duur je PC vertraagd en blijft belasten.
Waardoor die trager wordt.

Is dat dan niet zo met apps op een tablet?
Want apps gewoon uitzetten en eventueel later terug aanzetten lijkt mij wel een heel gemakkelijke oplossing om je tablet plotseling terug sneller te maken.
Daarentegen is terug zetten naar de fabrieksinstelingen in dit geval ( want de tablet werkt nog wel he) wat te drastisch.
Hoe denken jullie daarover?

Mvg, krieter.
 
Je zou een schoonmaak tool kunnen proberen. Dan worden oude niet verwijderde bestanden als nog verwijderd. Zelf ben ik niet zo'n fan van dat soort programma's omdat ik de ervaring heb dat ze meer kwaad dan goed doen.

Hier een paar tips: https://www.androidplanet.nl/apps/android-schoonmaken-apps/
 
Want apps gewoon uitzetten en eventueel na de tijd weer aanzetten lijkt mij wel een heel gemakkelijke oplossing om je tablet plotseling terug sneller te maken.

Apps die uitstaan draaien dan ook niet meer op de achtergrond en scheelt dus weer in jou processor gebruik. Teveel apps belasten de telefoon, zeker bij een ouder model.
 
Dat wat aarie25 schrijft is zeker en vast de waarheid! Zelf heb ik er, bij een oude S4, al eens voor gekozen het toestel te rooten. Dit zodat ik de bloatware van Samsung allemaal kon verwijderen.
 
Ik heb er een veertigtal apps op staan.
Zit er toch sterk aan te denken om de tablet naar fabrieksinstellingen te brengen.
Kan ik hem daarna rooten, of hoe doe je dat,
Of start ik voor dat rooten best een nieuw topic.
Lijkt me wel interessant want die samsung apps gebruik ik toch niet

Mvg, krieter
 
Zoek eens op Google de volledige naam van je tablet en dan Rooten erachter. Het is wel overwegend Engels als het gaat om de instructies en dergelijke.
 
Ach, naar fabrieksinstellingen of rooten, over een poosje staat het weer vol.

Af en toe een boost en cleaning tool erop loslaten werkt prima.
 
Ik was zo'n tutorial aan het volgen op YouTube.
Moest ik de USB debugging aanzetten op de tablet.
Via instellingen,applicaties en daar moest ik zoeken naar "development"
Maar dat staat er hier nergens tussen alleen een lijst met apps.
Zo zou het in het begin al fout gaan!!

Te riskant voor mij denk ik.

Mvg, krieter.

Ps misschien toch maar een aantal apps gewoon uitzetten.
 
Dan klopt de video niet, want die staat niet onder applicaties.
Om de opties voor ontwikkelaars in te schakelen, ga je naar Instellingen > Over de telefoon > Build-nummer, waarna je ongeveer tien keer op het build-nummer moet drukken. Vervolgens verschijn de sectie ‘opties voor ontwikkelaars’ in de lijst met secties onder Instellingen.
Daar kun je het aanzetten.

Maar ik zou het zelf niet proberen.
Kijk anders eerst eens of je verschil merkt door apps uit te zetten.
 
het zal apps uitzetten worden, andere is te veel risico voor een leek als ik.

hoe doe ik dat best gewoon manueel app voor app of met een bepaald programma, zoiets als revo uninstaller maar dan gewoon uitzetten en cache leegmaken.

ik heb ondertussen wel die ontwikkelaarsopties gevonden volgens jullie info en die USB foutopsporing toch maar aangevinkt.
is daar nog iets wat ik beter aan of afvink,

mvg, krieter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan