• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Samsung SSD T7 Vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

aspaan

Gevestigd lid
Lid geworden
10 jul 2016
Berichten
297
Waarderingsscore
10
Hallo,

Ik maak regelmatig System-backups van mijn complete HD naar een externe USB-Schijf
Nu heb ik daarvoor in de plaats een Samsung SSD-T7 externe drive aangeschaft om deze Bacup/restore opties uit te voeren.
Ik zie alleen dat deze Samsung SSD-T7 standaard geformateerd is als: EXFAT

Mijn vraag is nu: Kan ik dit zonder meer zo laten, voor deze Backup/Restore en andere File transfer acties of moet ik dit eerst naar bv NTFS converteren?

Alvast dank voor alle suggesties in deze
 
Maakt toch niets uit? kan op beide, zijn bestandssystemen.
 
Bedankt, ik ga dan met Exfat werken (Had ik nog niet geprobeerd, omdat ik hier onbekend mee was en niet wist of dat problemen zou geven)
 
ExFAT is het geoptimaliseerde systeem voor flash drives dus ook SSD's. Je hoeft daar niets te veranderen.
 
https://www.ct.nl/hotline/ruimte-verspild-door-exfat/ zei:
Sommige ssd’s worden met exFAT geleverd, het bestandssysteem dat speciaal is ontwikkeld voor flashopslag. Dit gebruikt echter relatief grote clusters van 32 kB, zelfs een bestand van 0 kB neemt dan 32 kB in beslag. Als je de externe ssd dan met name met kleine bestanden vult, nemen die een stuk meer schijfruimte in beslag dan op de interne harde schijf, die met kleinere clusters werkt.

Die ruimteverspilling kun je alleen oplossen door de externe schijf met NTFS of FAT32 te formatteren. Die bestandssystemen hebben echter andere nadelen: FAT32 kan alleen omgaan met bestanden van maximaal 4 GB en is daardoor niet zo geschikt voor grote videobestanden en images. NTFS wordt zonder extra software niet door macOS ondersteund en sommige smart-tv’s kunnen er ook niet mee overweg.

Met andere woorden, veel kleine bestanden kosten onder ExFat meer ruimte dan onder NTFS. (maar ja, hoe vaak/snel ga je dat merken??)
 
Helaas,

Ik gebruik deze SSD zuiver en alleen voor het backuppen en restoren van mijn PC-systeem
Maar ik heb gemerkt dat dat alleen maar kan op een SSD onder NTFS, omdat ik (nog) met Windows-7 werk.
Windows-7 wil alleen maar backuppen naar een NTFS drive (ook SSD-drives)
Ik heb inmiddels geconverteerd naar NTFS en een backup gemaakt, en dat gaat prima
 
Ga naar W10, is gewoon gratis, W7 is zo lek als een mantje, MAND.
En gebruik Disk Master Free voor de back-ups.
 
Aspaan,

Fijn dat het werkt. Ook van mij zou het advies zijn ga over naar Windows 10. Windows 7 wordt niet meer ondersteund. Er komen dus geen beveiligingsupdates voor uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan