• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Samsung tablet aansluiten op samsung smart tv met HDMI kabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Catlover

Gevestigd lid
Lid geworden
11 jul 2007
Berichten
275
Waarderingsscore
0
Ik heb een vraag over de aansluiting van mijn samsung tablet met de samsung smart tv.
Het lukt ons niet om de tablet draadloos aan te sluiten op onze smart televisie. Internet kijken op de tv gaat trouwens ontzettend traag.
We zouden dus eventueel een HDMI kabel willen aankopen, en op deze manier de tablet aansluiten op de televisie.
Ik heb echter een vraag over de aansluiting, omdat ik op dat gebied een leek ben.
Stel dat ik nu de aansluiting doe met een HDMI kabel, en ik wil bijvoorbeeld kijken op de site van vtm (op mijn tablet) om er een aflevering van een programma te bekijken. Zal ik dan via de aansluiting met de kabel naar de tv naar dit programma kunnen kijken, zoals hij op de tablet verschijnt ?
Alvast bedankt,
groetjes Chantal
 
Hoe heb je het internet aan de tv aangesloten?
Normaal moet het toch redelijk snel zijn.
Je kunt via een smart tv ook op internet, dus zou ook op de site van vtm moeten kunnen komen en het direct op tv kunnen kijken.
Maar volgens mij kun je een tablet ook niet draadloos met een tv verbinden, omdat het geen wifi uitzendt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De aansluiting is gebeurd door de technieker van Telenet. Ik kan wel de android tablet draadloos aansluiten om bijvoorbeeld naar video's en foto's te kijken die op mijn tablet te bekijken. Werken met de tablet op internet, en dat weergeven op de televisie gaat echter niet. Nochtans moet dit kunnen, maar we weten niet hoe we de verbinding moeten maken. Met een HDMI kabel, die ik eventueel zou aankopen, zal dit wellicht wel lukken, maar ik zou het natuurlijk draadloos willen proberen.
 
Kijk anders hier eens, vooral onder DLNA.
https://www.tabletsmagazine.nl/2014...sluiten-op-verbinden-met-je-tv-hoe-werkt-het/

--- Update ---

Ik heb nog iets anders gevonden ->

Verschillende tabletfabrikanten, waaronder Sony en Samsung, bieden onder het eigen merk oplossingen voor het draadloos verbinden van je Android-tablet met een tv. Hiervoor heeft men eigen apps ontwikkeld. Meestal werkt dit alleen als je bijvoorbeeld een Samsung tablet hebt n een Samsung smart-tv. Compatibiliteit tussen merken bestaat bij deze diensten niet. In de praktijk maakt men vaak gebruik van een van bovenstaande technologien.

Samsung maakt gebruik van Samsung Link.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
dankjewel, ik had deze link ook al eens gelezen. Tja, ik denk dat de enigste oplossing dan toch een HDMI kabel zal worden die ik kan aansluiten.
 
Of even kijken of de app van Samsung iets is -> Samsung Link.
 
had ik ook al gedaan :) jammer genoeg bestaat hij niet meer. Nu, dit zal wel een reden gehad hebben. Misschien was de verbinding via die link toch niet zo schitterend. Ik begrijp niet waarom onze internetverbinding op de tv zo traag is. Op onze laptops of de tablet kunnen we hl snel internetten. Op tv gaat het echter bijna niet. Als ik via smart tv op internet wil gaan, dan gaat het ding gewoon niet vooruit. Ik heb ook een Samsung pc share manager op mijn laptop geplaatst. Als ik dan bestanden overzet kan ik die bekijken op de tv. Foto's gaat goed, maar video's laat staan films die gaan dus niet. Om de twee minuten stopt het beeld, en begint hij weer up te loaden. Wat ik eigenlijk wou doen is een serie die ik gemist had op vtm, en die ik kan bekijken op de tablet, weergeven op de televisie. Op de tablet is het beeld en geluid wel mooi, maar uiteraard ook hl klein. Het zou veel leuker kijken zijn op de televisie, maar totnutoe geen enkel middel gevonden om het op deze manier te bekijken. Ik denk dat ik best eens in een computerwinkel zal gaan met met tablet, om te kijken of dit wel mogelijk zou zijn met een HDMI kabel. Wat ik nu wel helemaal niet weet, is of dat je dan met zo een aansluiting je tablet kan bedienen op je tv scherm, want dat zou de bedoeling zijn.
 
Het tergend langzaam internetten van de ingebouwde browser van de TV komt omdat de hardware gewoon weg niet toereikend is hiervoor (besparing van de fabrikant). System on a Chip (SoC) van de TV is te zwak. Dit geldt voor bijna alle smartTV`s, ook de duurdere.

oplossingen:
Met draad een MHL kabel, bijv: https://www.allekabels.nl/mhl-kabel/5788/1214662/mhl-kabel-hdmi.html
Let op welke USB aansluiting je hebt op je tablet.

draadloos met Chromecast, huidige versie is iets duurder maar is dual channel 2.4 en 5 GHz:
https://tweakers.net/pricewatch/464676/google-chromecast-(2015)-zwart.html
Apps dit het ondersteunen kun je heel makkelijk stand-alone afspelen. Dus op symbool klikken en apparaat wegleggen als deze af wordt gespeeld.
chromecast_icon_400.jpg


Of d.m.v mirror screen/scherm spiegelen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zelf heb ik al een tijdje een Chromecast. Ideaal apparaat. Ondersteund de meest recente apps zoals Youtube, Spotify en Netflix.
Je kan ook via dit apparaat je tablet scherm dupliceren op je TV scherm. Al werkt niet niet altijd super goed.

Wat wellicht ook nog wel kan werken is een soort van Android hdmi apparaat. Deze plug je in je HDMI poort. Het apparaat heeft zijn eigen Android versie draaien.
https://www.conrad.nl/nl/informatie-tips/multimedia/tv---video/android-hdmi-pc-s.html
 
Dat is ook een oplossing, maar het is ook een oplossing als je helemaal over een ander boeg gooit vandaar ik deze niet opnoemde.

Ik heb ook twee van de MiniX (X5 en X7) androidboxen en een Apple TV4 hier staan. Android sticks vind ik te traag. Ik kocht ze hier: https://www.android-warehouse.com/nl/minix/
De MiniX boxen zijn betrouwbaar en presteren heel redelijk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hartelijk dank voor deze antwoorden. Ik zal het allemaal eens grondig bestuderen :)
Wel jammer om te lezen dat ze daarop besparen bij het maken van de smart tv, want als klant betaal je tenslotte wat meer voor zo een smart tv omdat je denkt dat je er meer mee zal kunnen dan ze beloven.
Aan de andere kant wil ik mijn smart tv van Samsung zeker niet afbreken, want wat beeld betreft is hij voor ons nog altijd een topper. Als naar een blue ray film kijkt is het precies of je ertussen staan ;-)
 
Dat is ook een oplossing, maar het is ook een oplossing als je helemaal over een ander boeg gooit vandaar ik deze niet opnoemde.

Ik heb ook twee van de MiniX (X5 en X7) androidboxen en een Apple TV4 hier staan. Android sticks vind ik te traag. Ik kocht ze hier: https://www.android-warehouse.com/nl/minix/
De MiniX boxen zijn betrouwbaar en presteren heel redelijk.

Die sticks kunnen inderdaad erg traag zijn. Maar voor apps zoals Youtube of foto's kijken werken ze prima. Maar de TS moet het zelf maar eens goed bekijken :)

Hartelijk dank voor deze antwoorden. Ik zal het allemaal eens grondig bestuderen :)
Wel jammer om te lezen dat ze daarop besparen bij het maken van de smart tv, want als klant betaal je tenslotte wat meer voor zo een smart tv omdat je denkt dat je er meer mee zal kunnen dan ze beloven.
Aan de andere kant wil ik mijn smart tv van Samsung zeker niet afbreken, want wat beeld betreft is hij voor ons nog altijd een topper. Als naar een blue ray film kijkt is het precies of je ertussen staan ;-)

Smart tv's zijn naar mijn mening meer gemaakt voor Youtube, Netflix, Spotify e.d Surfen op je tv is gewoonweg nog niet top.
Maar suc6 met uitvogelen! :)
 
Hopelijk lukt het wel goed met de link's van de andere forum leden.
Jammer dat de Samsung app niet meer bestaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan