• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Scan.dll??

Status
Niet open voor verdere reacties.

willem269

Gevestigd lid
Lid geworden
22 dec 2014
Berichten
215
Waarderingsscore
8
Hallo, de laatste dagen krijg ik bij het opstarten van mijn computer de volgende melding:

De code-uitvoering kan niet worden voortgezet omdat Scan.dll niet is gevonden.
U kunt dit problem mogelijk oplossen door het programma opnieuw te installeren

Boven deze tekst staat Systeemfout asc.exe

Heeft het mogelijk iets te maken met het volgende: Als ik een link krijg toegestuurd als er in een ander forum een reactie is geplaatst op een onderwerp dat ik volg, is dat sinds een aantal dagen geen aanklikbare (blauwe) link meer. Nu moet ik de link kopiëren, in een zoekbalk plaatsen en zo openen.
Op een andere computer werkt het nog wel zoals het eerder was en kan ik de link openen door aant te klikken.
 
Hallo,

Deze melding komt van een programma op jou computer en niet van een link in een topic.
Gebruik jij toevallig een programma genaamd Advanced SystemCare.

Wat betreft het probleem met de link, probeer een andere browser, mocht het daar wel werken, dan kun je de probleem browser resetten.
 
Heb je hier iets aan:
Lijkt verband te houden meet Bitdefender. Heb je die? Dan opnieuw installeren/repareren.
 
Hallo,

Dit is allemaal niet nodig door de info die @willem269 geeft, hij plaats in zijn vraag de naam van
de systeemfout: Boven deze tekst staat Systeemfout asc.exe

Aan de hand van dit exe bestand weet je dat het om "Advanced SystemCare" gaat.
 
62890af9a6fec-Screenshot_2022-05-21_at_17-52-00_Scan.dll.png
 
Sorry, schandalig vergeten, te laat, slordig.
Door het verwijderen en opnieuw installeren van advanced system care heeft mijn systeembeheerster (vrouw) het probleem opgelost. Sorry aan allen die op een reactie/het eindresultaat hebben gewacht.
Groet,
Willem
 
Bedankt voor het terugkoppelen.
Ik zou wel de tip van Abbs opvolgen -> Programma's van IObit behoren al niet bij de beste dus hij kan het beter verwijderen.

Windows schijfopruiming, met 1 keer in de week een defragmentatie van de hhd is voldoende om Windows goed te houden. Bij een ssd moet de schijf getrimd worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan