• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Scannen naar E-mail werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ties 65

Nieuw lid
Lid geworden
4 jan 2022
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal,
Met mijn printer kon ik altijd rechtstreeks scannen naar een emailadres.
Hij doet dit niet meer. Hij geeft aan dat hij geen verbinding kan maken met de webserver.
Is deze printer te oud voor ondersteuning ? Ik hoor graag van jullie.
gr Ties.
 
Hallo,

Heb jij dit naar verschillende email adressen?
Al eens alle stuurprogramma's verwijderd en erop nieuw opgezet?

Krijg je dan één van deze foutmelding te zien?
 
Voor de duidelijkheid de titel van dit topic aangepast.
 
Hij doet dit niet meer. Hij geeft aan dat hij geen verbinding kan maken met de webserver.
Precies welke printer is dat en welke e-mail provider gebruik je?
Dit probleem klinkt mij heel erg bekend in de oren. Heb er zelf op de servers ook last van gehad bij een klant.

Het blijkt namelijk dat als je email van een hosting bedrijf gebruikt en deze gebruikt LetsEncrypt en Directadmin voor de SSL certificaten, dan kun je dat probleem krijgen omdat bij de renew van het hostname certificaat er per ongeluk geen DSA ciphers meer maakt, alleen nog de ECDSA en daar kunnen die HP printers niet tegen en kunnen dan geen verbinding meer maken met de server.

In dit geval is oplossing de hoster hier op te wijzen of de SSL/TLS communicatie uit te schakelen en dus onbeveiligd die scans te versturen (indien mogelijk).

Als het een oudere printer betreft, controleer dan eerst of deze wel TLS 1.2 ondersteund (zie handleiding). Want de meeste hosters en ook internet providers zijn gestopt met gebruik van de verouderde 1.0 en 1.2 protocollen, hetgeen ook een oorzaak kan zijn.

Als je gebruik maakt van webservices kan het ook zijn wat Aarie25 zegt, maar het lijkt mij een printer die gewoon zelf een scannen naar e-mail functie ingebouwd heeft.

Vandaar dat het belangrijk is om te weten welk type HP printer je gebruikt en ook wie jouw e-mail provider is. Is dat een hosting bedrijf of je Internet Provider?
 
Sorry voor de late reactie. Ik ga het proberen. Bedankt .
 
Beter laat dan nooit. ;)
Ben benieuwd of het gaat lukken, succes alvast!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan