• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Scanprogje van HP laptop naar Brotherprinter

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guy

Junior lid
Lid geworden
6 nov 2018
Berichten
90
Waarderingsscore
5
Sinds kort overgeschakeld van Asus laptop naar HP. Op Asus had ik scanprogje (BrotherIprint&scan light) die perfect werkte.
Nu wil ik dit prgje instaleren op HP maar via Microsoft store geraak ik er niet meer aan (temporarily unavailable)
Heeft er iemand een suggestie voor een goed werkend progje?
Via Windowsfax&scan wil het niet lukken (Brother wordt niet herkend). Ik kan wel printen :neutral:

Many thnx
 
Bedankt. Is gelukt maar kan mijn scan niet emailen omdat standaard emailtoepassing niet ingesteld staat. Ik werk met Mozilla. Heb mij al suf gezocht om dit in te stellen maar...:(

Many thnx
 
Als ik mijn document gescand heb in Brother Utilities (ControlCenter4)dan heb ik verscheidene mogelijkheden t.t.z ik kan het afdrukken, opslaan, emailen . Als ik de optie email kies dan krijg ik de melding "geen standaard email-toepassing ingesteld"
Hopelijk ben ik duidelijk genoeg?
 
Als je geen standaard e-mail programma gebruikt maar b.v. via de browser dan kun je die koppelen.
Dus dit gedeelte uit de link van @Lange Pier
  1. Open de toepassing Pc-instellingen door de knop Starten van Windows in te drukken en weer los te laten en daarna op het tandwielpictogram te klikken.
  2. Selecteer Zoeken en apps vanuit de zijbalk.
  3. Selecteer Standaard-apps vanuit de zijbalk.
  4. Klik op het pictogram onder de kop E-mail om keuzeopties te zien.
  5. Selecteer Browser (b.v. Firefox of Google Chrome)
 
@Lange Pier en @Roxmarie heb beide handleidingen uitgevoerd maar blijkt niet te lukken om rechtstreeks te mailen via ControlCenter4 in BrotherUtilities. Mijn standaard mail is ingesteld op Thunderbird.
Als ik de scan opsla dan lukt het wel om te mailen.
Toch bedankt voor het bijstaan met raad en daad 👍
 

Bijlagen

  • Naamloos.png
    Naamloos.png
    151,8 KB · Weergaven: 4
Wellicht helpt de volgende link je verder

Let wel op, je moet hiervoor register veranderingen maken, dit is geheel op eigen risico, maak altijd een backup van het register voordat je daar aan gaat zitten werken.
 
Dit zijn de gegevens die ik in Register zie
 

Bijlagen

  • Naamloos2.jpg
    Naamloos2.jpg
    149,1 KB · Weergaven: 4
  • Naamloos3.png
    Naamloos3.png
    90,6 KB · Weergaven: 4
In jouw naamloos2.jpg zie je dat het daar niet goed staat. (naamloos3.png ben je een stap te ver, daar hoef je niets te veranderen) Zie de hiervoor eerder gegeven link.

controlcenter4-02.jpg


Daar moet het volgende komen te staan

controlcenter4-03.jpg
 
Gelukt!!!👍👍
Hartelijk dank.
Topic mag afgesloten worden.
 
Bij deze op slot en op opgelost gezet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan