• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Schakelen tussen 2 achtergronden

Status
Niet open voor verdere reacties.

derockere

Vaak hier
Lid geworden
21 dec 2009
Berichten
772
Waarderingsscore
2
Ik heb op iemand anders zijn computer "Bootracer" geïnstalleerd.
Dit omdat ik deze computer al een paar keer achtereen heb terug gekregen omdat er opeens vanalles mis was.
O.a. Office was verdwenen, de "Classic Shell" menu was verdwenen, noem maar op. Verschrikkelijk!
Die "Bootracer" heb ik erop gezet met de bedoeling van zodra dit programma aangeeft dat alles is opgestart dat dan pas de gebruiker een actie mag ondernemen.
Nu heb ik de achtergrond afbeelding wat bijgewerkt met een tekst erop die een verwittiging geeft.
Het is nu mijn bedoeling van zogauw "Bootracer" zijn forfait geeft dat dan de achtergrond afbeelding mag veranderen naar een andere vaste afbeelding.
Hieronder de bewuste achtergrond:

5bff9853e4ce7-img7.jpg


Ik zou dus na +/- 1 a 2 minuten, na het opstarten terug de originele van Microsoft willen terug plaatsen.
Is dit mogelijk? Sorry voor de taalfout in het prentje!
 
De vraag voor mij is wat is je bedoeling met de bootracer? Waarom zou de gebruiker moeten wachten. Dat kan hij of zij toch zelf bepalen?
 
Dit omdat ik deze computer al een paar keer achtereen heb terug gekregen omdat er opeens vanalles mis was.
Ik vermoed dat dit één van die ongeduldige mensen is en nu hoop ik dat hij d.m.v. dit hulpmiddeltje het wat rustiger aan doet.
Want wat ik al heb gezien aan chaos op zijn computer? Ongelooflijk.
 
Is die computer via WLAN verbonden?

Zoja dan eerst een volledige modem reset doen zodat ook de DNS opnieuw ingericht wordt en daarna via een andere computer inloggen op die modem en de WLAN van een lang en uniek wachtwoord voorzien en dat wachtwoord dan in de computer van jouw "patiënt" zetten.

Ik acht het mogelijk dat hij/zij iemand is die alles beter weet, maar het kunnen ook externe factoren zijn die de ongein veroorzaken!
 
Ik vermoed dat dit één van die ongeduldige mensen is en nu hoop ik dat hij d.m.v. dit hulpmiddeltje het wat rustiger aan doet.

Dat is echt een opmerking die kant nog wal raakt en nergens invloed op heeft.

Is het echt een rommel of is de inrichting al vreselijk slecht gebeurt. (Dat zie ik vaker dan dat gebruikers er een rommel van maken.

Je zou eens in de logboeken moeten duiken. kijken wat daar te zien is.
Kijk eens wat voor programma's er geïnstalleerd worden.
Vraag eens uit wat er met die pc gebeurt.
 
Is die computer via WLAN verbonden?

Zoja dan eerst een volledige modem reset doen zodat ook de DNS opnieuw ingericht wordt en daarna via een andere computer inloggen op die modem en de WLAN van een lang en uniek wachtwoord voorzien en dat wachtwoord dan in de computer van jouw "patiënt" zetten.

Dit lijkt me nogal vrij ingewikkeld te zijn!
Ik heb vergeten te vermelden in mijn eerste vraag dat ik tegelijkertijd de volledige Windows heb geupgrade naar versie 1809, met behoud van zijn documenten enz.. . Daarbovenop Office 2013 en verscheidene andere programma's.
Ik ben dus niet erg zinnens om mijn modem ook nog eens te gaan resetten. Voor mij werkt deze voortreffelijk.
 
@derockere - begrijp ik uit jouw antwoord dat jij nog nooit bent ingelogd op een modem?
Alles heeft een eerste keer.
 
Ik zie ook even niet wat dit probleem met een modem te maken zou hebben.
 
Dag Abraham,
Jawel, ik heb al eens een keertje ingelogd op een modem. Dit is wel al een heel tijdje geleden.
Ik begrijp de hele poespas niet die erbij hoort.
Dat is alles.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan