• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Scherm blijft zwart bij oproep

Erick

Gewaardeerd
Lid geworden
17 mei 2007
Waarderingsscore
7
Hoi,

Wanneer er een oproep binnenkomt, blijft het scherm zwart en is er geen mogelijkheid om deze oproep te beantwoorden (via de groene knop) of te beëindigen/negen (via de rode knop). Soms geeft het toestel ook aan dat de app (de telefoon app om te bellen) niet goed werkt. ik heb dat op andere toestellen nog nooit gezien.

Het gaat om een Huawei-toestel (Model: ATU-L21) met een abonnement van Hollandse Nieuwe.

Iemand bekend met het probleem?

Laatst bewerkt:
Niet met de telefoon app, en ook geen Huawei telefoon,maar weleens een andere app.

Probeer van de telefoon app de cache te wissen.
Ga hiervoor naar apps, selecteer de telefoon app, rol naar beneden totdat je opslag tegenkomt, open dit en klik op cache legen, en voor de zekerheid ook gegevens wissen. Je begint de app zo op frisse wijze.

Zijn er wellicht nog updates voor apps en systeem en Google ? Play Store of Huawei store.

Ik zie dat de telefoon uit 2018 is, dus zeer waarschijnlijk geen updates meer krijgt.

Rigoreusere optie, ik had het op mij Samsung ook dat sommige apps ineens stopten, ik heb een fabrieksreset uitgevoerd, tot dusver gaat het goed.

De fabrieksreset heeft bij mij ook gewerkt. Bedankt voor het meedenken en de tips.

Bedankt voor je suggestie, Quandor. Het scherm blijft echter alleen zwart bij inkomende oproepen.

Heb je soms iets specifieks van Google er op geinstalleerd? Ik lees dit bij Huawei zelf als oorzaak:
is wel Engels, met name de "second case" daar.

Geen idee of je dit misschien al gezien hebt, wellicht helpt de "first case".
Anders gevalletje garantie als dat er nog op zit, of misschien naar zo'n lokaal telefoonwinkeltje, die weten soms ook dat soort dingen te fixen.

Ik gok erop voor een model uit 2018 -dat weliswaar een 3 jaar na introductie nieuw aangeschaft zou kunnen zijn- de garantie inmiddels wel verstreken zal zijn.

Ik gok erop voor een model uit 2018 -dat weliswaar een 3 jaar na introductie nieuw aangeschaft zou kunnen zijn- de garantie inmiddels wel verstreken zal zijn.
Helaas wel. Ik heb inmiddels een nieuw toestel besteld.

Terug
Bovenaan