• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

schermopname

Status
Niet open voor verdere reacties.

Slawomir69

Nieuw lid
Lid geworden
19 jan 2023
Berichten
8
Waarderingsscore
1
elke schermopname toont een volgnummer. hoe kan ik dit volgumner uizetten? ik heb windows 11
 
Welk programma gebruik je om de schermopname te maken.
Dus b.v. Paint of een speciaal programma hiervoor?

Als ik namelijk in mijn Windows 11 op de printscreen knop druk en vervolgens deze in paint plak, en dan op het opslaan (diskette) klik, wordt het bestand opgeslagen als Naamloos.png


Of doe je dit b.v. vanuit je browser (b.v. Firefox) waar dat ook mee kan.

Dan kan er gerichter antwoord gegeven worden.
 
ik gebruik gewoon windows toets + print screen
 
@Roxmarie Wanneer je gebruik maakt van de toetsencombinatie Windowstoets + Print Screen, dan wordt de afbeelding automatisch opgeslagen in de map Afbeeldingen > Schermopnamen.
Je hoeft dan niet te gaan plakken in Paint. Je hebt daarvoor geen fotobewerkingsprogramma nodig. Nadeel is dat je niets kunt instellen of kiezen.

@Slawomir69 En ja, die schermopnamen krijgen dan een volgnummer. Dat lijkt me logisch, ja zelfs nodig, want als je een aantal schermopnamen achter elkaar wilt maken, dan moeten die verschillende schermopnamen wel een volgnummer krijgen. Als dat niet zo zou zijn, dan zou je maar 1 schermopname kunnen bewaren. De volgende schermopname zou dan de eerste schermopname overschrijven.

Hieronder zie je welke schermopnamen er momenteel in mijn map Schermopnamen staan:

63ca7638ca1c6-2023-01-20_11_57_36-Schermopnamen.png


Zoals je ziet heb ik niet alle schermopnamen bewaard. Ik heb er later een flink aantal verwijderd. Maar als ik nu een nieuwe schermopname zou maken met Windowstoets + Print Screen, dan zou die het volgnummer 32 krijgen. Er wordt namelijk gewoon doorgenummerd.

Als Slawomir69 meer controle wil over de naam van de schermopname en over de plaats waar die schermopname wordt opgeslagen, dan kan hij doen wat Roxmarie schreef. Nadat je de Print screen toets hebt ingedrukt, open je Paint en kies je Plakken enz. Je hoeft dan dus alleen de Print Screentoets in te drukken. Die Windowstoets hoef je daarbij niet te gebruiken.
Meer informatie over het maken van print screens in Windows vind je o.a. in dit artikel: Hoe maak ik een printscreen op een Windows pc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan