• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Schijf niet meer herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Najsnarf

Elite lid
Lid geworden
11 sep 2013
Berichten
6.197
Waarderingsscore
50
Een gewone H.D.(WD 320 GB 2,5")van onbekende leeftijd wordt noch in Windows verkenner of schijfbeheer ,noch door Aomei herkend. Ik heb zoiets wel vaker, maar na een wasbeurt met DBAN kan ik er weer van alles mee. Vreemd nu is dat DBAN de schijf ook niet herkent:
"DBAN failed The disks have not been wiped. Error: Disk not found. DBAN could need driver for this computer /#_ " is de mededeling. Ook met een andere pc hetzelfde. Weggooien dan maar?
 
Als die schijf niet herkend wordt, kan dat mijn inziens liggen aan:

1. S.M.A.R.T. heeft geconstateerd dat de HD is overleden
2. De HD heeft een RAID-configuratie.

In beide gevallen kan je er niks meer mee.
 
de recente geschiedenis van die schijf was dat ik er naast W 10 ook een Linux Mint op had gezet. Dat is op een reserve-pc waar ik wel vaker mee experimenteer. In een poging die gehele schijf te klonen naar een andere schijf ging er kennelijk iets mis: er werd - vrijwel aan het eind van het Aomei-proces "gevraagd" om ergens iets te formatteren. Dat had ik nog nóóit gezien. Uiteindelijk bleken zowel de oorspronkelijke HD als de doel HD onbruikbaar. Einde van het verhaal was dat ik op de oorspronkelijke SSD weer een W 10 moest zetten (t.m. update 1709, dat duurt even..), maar die "doel"-hd kennelijk onbruikbaar geworden was.
 
Het zal echt niet de eerste WD-HD zijn die problemen geeft.
 
Ik heb nu een stukkende Seagate 2TB harddisk nog geen half jaar oud!
Kan er niks meer mee - gegevensfout (cyclische redundantiecontrole)
Wordt ook niet meer herkend.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan