• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Schijfkopie ( Acronis ) niet opstartbaar?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit gevonden als je echt op je stoel zit te branden:

! ! Absoluut eerst proberen op een cloon, en niet je origineel. Het probleem huist vooral in het verkleinen van de C: partitie aan de linkerkant, daarover lees ik mislukkingen als was dat met 3th party software. Maar als dat fout gaat kan je herinstalleren.
 
Het is gelukt, extra partitie bijgemaakt van 500Mb voor de systeembestanden, en de bestanden geplaatst en actief gezet.

Repair Windows Boot Partition | Includes files and partitioning​


De partitie had daarna nog wel een toegewezen letter, heb die onzichtbaar gemaakt met gpedit.msc.
 
Ondertussen de systeembestanden van de c partitie verwijderd, deze staan nu op de vers gemaakte 500Mb partitie, de kloon start nu ook op zonder problemen.👍

Bedankt vrienden voor de hulp👍👌
 

Bijlagen

  • create system partition.jpg
    create system partition.jpg
    41,7 KB · Weergaven: 5
👌 en graag gedaan.

( En onthoud: Windows installatie, zorg voor één schijf aanwezig)
 
Inderdaad, alle schijven verwijderen in de pc, bij upgrade en bewerken van de bestuur schijf, zodat er niet ongewild delen naar een andere aanwezige schijf wordt weggeschreven.
Nog een correctie die Ik wil maken is dat Ik, gpedit.msc heb gebruikt om de stations letter onzichtbaar te maken, dit is niet de juiste manier, Ik heb die bewerking teruggedraaid, want het is niet omdat je de letter niet ziet dat deze weg is.
Beter is om in schijfbeheer de letter van de systeembestanden bevattend station te verwijderen, zodat de letter echt weg is en de bestanden ontoegankelijk.

Bedankt nogmaals ieder die heeft geholpen mee te denken 🤞
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan