• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Schijfletter toewijzen via Autorun.inf

Status
Niet open voor verdere reacties.

FVG

Junior lid
Lid geworden
30 aug 2012
Berichten
61
Waarderingsscore
3
Ik heb een USB-schijf die ik gebruik voor backup.
Maar telkens ik deze USB inplug vertikt Windows om aan de schijf een letter toe te kennen.
Telkens moet ik langs schijfbeheer dit dan manueel doen.
Nu probeer ik dit te automatiseren via een Autorun.inf bestandje op de USB-drive.
Dit bestandje gebruik ik reeds om een specifieke Icon weer te geven voor de USB-drive.
Het toekennen van een schijfletter wil echter niet lukken.
Weet iemand hier een oplossing voor?
Frank
 
Jazeker, het ding formatteren en na het formatteren (opnieuw) een (andere?) letter toewijzen.

Probeer eerst eens een andere USB poort, het kan ook aan die ene poort liggen.
 
Hoi,

ikke relatief dom zijn, vandaar deze vraag:

waarom zou je een een tool willen gaan gebruiken voor het simpelweg toewijzen van een driveletter al dan niet in schijfbeheer na het formatteren?
 
Wat je kan proberen (als je niet wil formatteren b.v.) is in veilige modus opstarten, en als admin de schijfletter toewijzen, en netjes hardware verwijderen gebruiken.
Gebruik liefst wel een letter die niet snel wordt verdrongen door één of andere andere toevallig ingestoken stick of kaartlezer, dus wat hoger in het alphabet.
 
Soms is de oplossing heel simpel. Gewoon even de inhoud tijdelijk overzetten naar een andere locatie en dan de USB-disk opnieuw geformatteerd. Probleem opgelost.
Dank aan iedereen voor de hulp.
Frank
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan