• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Schijfopruiming warm aanbevolen ...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Emi

NCF Goeroe
Lid geworden
18 sep 2012
Berichten
27.783
Waarderingsscore
229
na het verkrijgen van de Cumulatieve Update KB4340917 (Build 17134.191) gisterenavond bemerkte ik een toename van 11GB op de C schijf ..
het word daarom door mij warm aanbevolen om via schijfopruiming >Systeembestanden opschonen een schijfopruiming te starten om oudere updates te verwijderen ...
zoals eerder al vermeld bedroeg dit 11GB wat ik vervolgens terug gekregen heb .
 
Het valt mij op dat ik de laatste tijd soms 2 keer naar een updates moet zoeken voordat hij iets vind.
Nu ik weer naar updates laat zoeken komt update KB4340917 ineens wel binnen.
Ik ben benieuwd of hij bij mij ook 11 GB aangeeft als hij klaar is.
 
ik zeg niet dat deze update 11gb groot is ..het viel me hier gewoon op dat de C onder de 150gb vrije ruimte had en daarop starte ik dan de schijfopruiming >systeembestanden opschonen en deze gaf aan dat er 11gb aan oudere update's verwijderd konden worden ..
 
Dan klopt jou zin niet helemaal ->gisterenavond bemerkte ik een toename van 11 GB op de C schijf.
Want dat komt anders over dan dat schijfopuiming 11 GB heeft verwijderd.
 
ik bemerkte deze toename pas nadat de update geinstalleerd was en had er eerder niet op gelet mijn veronderstelling eerder is verkeerd geformuleerd .
 
op de virtuele Windows 10 bedraagt om 7.12GB te gaan wat verwijderd kan worden aan oudere update's
Ashampoo_Snap_woensdag 25 juli 2018_20h33m34s_001_.png
 
Je kan de Windows Schijfopruimer uitbreiden met meer mogelijkheden.

C:\Windows\System32\CMD.exe /c Cleanmgr /sageset:4711 & Cleanmgr /sagerun:4711

Klik met rechts op een lege plek van het bureaublad en kies voor "»Nieuw»Snelkoppeling".
Plak nu in de opdrachtregel C:\Windows\System32\CMD.exe /c Cleanmgr /sageset:4711 & Cleanmgr /sagerun:4711, klik op de knop Volgende en noem de snelkoppeling die standaard op CMD staat naar bijv. DiskCleanupXtra.
Dit is niets anders dan Windows eigen schijfopruimer, maar met een hele hoop nieuwe mogelijkheden.

Start de nieuwe snelkoppeling met adminrechten op en nadat de analyse voltooid is, mag je in het opgestarte venster alle opties aanvinken.
Klik dan op de knop "OK" en dan begint de reiniging.
Omdat ook het reinigen van de Windows Update erbij zit, dien je daarna je notebook opnieuw op te starten, zodat het opschonen van de Windows Update daarbij plaatsvind.
 
Interessante tip! Bedankt.
Wat ik mij daarbij wel afvraag is waarom Microsoft die toegevoegde opties (en het zijn er zo links en rechts wel wat) niet gewoon standaard in de standaard schijfopruiming heeft verwerkt.
 
Vergeet niet dat vele Windows gebruikers zich geen raad zullen weten met de extra opties.
 
Ja oké, maar als je vervolgens kijkt wat je allemaal voor tweak mogelijkheden krijgt als je op het tandwieltje klikt, dan kun je daar mogelijk nog veel meer 'ellende' bewerkstelligen dan in het schijfopruiming menu.
 
Emi bedankt voor de tip.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan