• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Schokkerig beeld, wellicht door router?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Windpower

Junior lid
Lid geworden
28 jul 2008
Berichten
84
Waarderingsscore
0
Hallo,

Wij hebben vandaag onze sony KDL-32w5500 ontvangen en na wat gerommal DLNA werkend gekregen. 1080p HD streamen doet hij prima met windows media player 12 op windows 7, maar het beeld is erg schokkerig. Nu vroeg ik mij af of het aan onze router zou kunnen liggen (de linksys WRT-160N), die niet over gigabitpoorten beschikt. Zou een router met gigabitpoorten verschil uitmaken?
 
Re: Dlna

tja ik ben niet echt bekend met televisies met DNLA. je zou het eerst met andere formaten video's kunnen proberen. als daar het streamen goed gaat, dan kun je er wel vrij zeker van zijn dat het netwerk iets te traag is voor streamen van 1080p. dan kan een gigabit router inderdaad uitkomst bieden. overigens adviseert men steeds vaker gigabit netwerken als het om thuis video's streamen gaat icm met goeie bekabeling (cat6)
 
Re: Dlna

Hoi Windpower,
Wij hebben ook een KDL32W5500. 1 week!
Hier achter een Linksys router WRV200 ( geen gigabit ).
Moeten de HD nog testen.
Wij kijken via satelliet (TVV).En via de Dreambox.
Met die DLNA bedoel je waarschijnlijk de Applicast toepassingen.
Ben daar ook mee aan't sukkelen.

Volgens collega's moet HD zeker gaan ook met een gewone router.

Misschien kunnen we ervaringen uitwisselen?

grtz, krieter.
 
Re: Dlna

Ja we zijn er achter! Je moet de beta versie van PS3 media server downloaden, die ondersteunt, naast de PS3, ook de KDL32W5500! Hij is hier te downloaden:
http://ps3mediaserver.org/files/pms-setup-windows-1.11.369.exe
Nu doet alles het perfect! Stotteren gebeurd nauwelijks meer, je moet wel rommelen met de instellingen om het goed te krijgen maar daarna is het prima!

@Krieter: Als je hier problemen mee hebt, pm me dan even, dan leg ik het verder uit.
 
Re: Dlna

Hoi Windpower,
Heb die mediaplayer al dadelijk geinstalleerd, bedankt, maar wil eerst wel eens met jou overleggen.
Kan met Pm ook.

Maa en Din avond laat ik wel even een Pm, moet nu even weg.

Groeten krieter.
 
Hoi Windpower,

Die PS3 mediaserver zie ik nu wel via de home knop bij de KDL32W5500.

Nu werkt dat wel maar het er zijn toch ook haperingen in het beeld en soms geen geluid.

Hoe zet je die instellingen?

Mag ook gewoon via dit topic denk ik zo kan iedereen die dat wil er wat van opsteken.

Grtz, krieter.
 
Oke, de instellingen zoals ik ze heb, zonder haperingen:

-Nadat je de PS3 media server hebt opgestart ga je naar transcoding instellingen (als je tenminste de Dutch als taal hebt gekozen).
-Hierin verlaag je het nummer achter AC3 audio bitrate (ik heb hem zelf op 384 staan). -In het dropdown menu onder Mpeg2 Videokwaliteit instellingen selecteer je "keyint=3:vqscale=2:vqmin=3 /* Good quality */" (dit is een goede kwaliteit, merk je niet zo veel van qua beeldkwaliteit). Als het via een draadloze verbinding gaat, kies je voor "keyint=25:vqmax=5:vqmin=2 /* Good quality for HD Wifi Transcoding */".
-Ga nu naar MEncoder, onder engines voor videobestanden, links in beeld.
-Heb je een multicore (dual core enz) processor? Vink dan "Verbeterde multicore ondersteuning voor H264 HD content" aan.
-Wees er zeker van dat "Schakel over naar tsMuxer wanneer H264"..enz aangevinkt staat.
-Voor een mindere kwaliteit maar wel een snelheidsboost vink je "Overslaan van deblokkeren loop filter voor H264 aan".
-Als de video en het geluid niet synchroon lopen, kan je "A/V sync alternatieve methode" nog aanvinken.
-Vergeet niet om bovenin op opslaan te drukken!

Dit zou het moeten doen. De televisie zal op sommige intensieve momenten nog wel eens stotteren. Wat ook helpt is om de televisie op AV1 te zetten voordat je via home naar PS3 media server browst.
 
Oke windpower,
De instellingen zoals ik ze zojuist heb gezet !

-Nadat je de PS3 media server hebt opgestart ga je naar transcoding instellingen (als je tenminste de Dutch als taal hebt gekozen).Taal = dutch
Je moet dus op je PC eerst de PS3 mediaserver op aktief zetten !

-Hierin verlaag je het nummer achter AC3 audio bitrate (ik heb hem zelf op 384 staan).

Hier ook op 384.

-In het dropdown menu onder Mpeg2 Videokwaliteit instellingen selecteer je "keyint=3:vqscale=2:vqmin=3 /* Good quality */" (dit is een goede kwaliteit, merk je niet zo veel van qua beeldkwaliteit).

Ok.Bedrade verbinding via Cat5 utp kabel.

-Ga nu naar MEncoder, onder engines voor videobestanden, links in beeld.
-Heb je een multicore (dual core enz) processor? Vink dan "Verbeterde multicore ondersteuning voor H264 HD content" aan.


Heb een P4 dual channel Hypertrading processor van 3Ghz.
Dus aangevinkt.

-Wees er zeker van dat "Schakel over naar tsMuxer wanneer H264"..enz aangevinkt staat.

OK

-Voor een mindere kwaliteit maar wel een snelheidsboost vink je "Overslaan van deblokkeren loop filter voor H264 aan".

Niet aangevinkt!

-Als de video en het geluid niet synchroon lopen, kan je "A/V sync alternatieve methode" nog aanvinken.
-Vergeet niet om bovenin op opslaan te drukken!


OK en opslaan gedrukt.

Dit zou het moeten doen. De televisie zal op sommige intensieve momenten nog wel eens stotteren. Wat ook helpt is om de televisie op AV1 te zetten voordat je via home naar PS3 media server browst.

Wij kijken TV via een satelliet ontvanger ( Dreambox 600 en 7020).
Deze is via een scartkabel in de AV1 geplugd.

Zo allemaal gedaan, kan ik morgen testen.
Vandaag niet thuis.

Groeten en bedankt, krieter.
 
heren,

Ik ben in bezit van een dreambox 600.
is het mogelijk om ps3 media server connecten met dreambox 600?

gr,
reza
 
Hoi reza 79,
Dat heb ik nog niet geprobeerd.
Misschien kan windpower je hier mee helpen.

Dit is misschien off topic maar toch:
Via een thuisnetwerk kun je de DB600 wel koppelen "mounten" aan je PC!
Dan heb je helemaal geen server meer nodig.
Heeft je DB een HDD ?


grtz, krieter
 
hi krieter,

Bedankt voor je reactie,
wat ik wilde breiken was een mkv bestand afspelen via mijn DM600.
dm600 is al aan thuisnetwerk gekopeld.
ik wilde ook gebruik maken van stukje dlna optie van dm600.
mijn db heeft al een HDD, maar ik denk niet dat ik een h.264,mkv betand kan afspelen.?!
gr,
rizo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan