• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost schone installatie windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

lucien159

Gevestigd lid
Lid geworden
13 mei 2013
Berichten
234
Waarderingsscore
3
kan geen updates installeren in het nieuwe besturingssysteem windows 10 krijg altijd de foutcode 0x800703f1
heb dan geprobeerd een schone installatie te installeren en dat lukt ook niet meer er blijkt altijd een fout te zijn
is er iemand die ook zo een probleem heeft
 
Geef eens wat meer uitleg over je systeem! En hoe heb je die schone installatie uitgevoerd? Vanuit windows of met een opstart-usb (media creation tool)?
 
Aantal mogelijke oplossingen, heb je geen nieuwe install nodig en welke versie W10 heb je?
 
versie 20H2 geinstalleerd op 27-10-2020
de schone installatie hebt ik tweemaal uitgevoerd
- vanuit de cloud
en vanuit de computer
 
versie 20H2 geinstalleerd op 27-10-2020
Zou evt. ook een van de 20H2 bugs kunnen zijn.
Heb je geen 1909 of 2004 versie meer liggen die je vers kunt installeren?
 
Nee dat heb ik niet heb wel nog een windows 7
maar dat zal ook wel niet de goede oplossing zijn zeker
 
Nee want dan kun je wel upgraden met de Media Creation tool, maar krijg je ook de 20H2 binnen.
Dit is wel een oplossing. De bekende site Heidoc heeft deze tool.
Daarmee kun je allerlei iso's downloaden voor Windows en Office. Wel even opletten dat je de goede Windows neemt. Als er nu Windows 10 Home op stond, dan ook de Home kiezen (en niet de Home N of de Pro of zo). Je kunt wel kiezen tussen 32 of 64 bit.
Deze kun je branden op DVD of op een opstartbare USB stick zetten. Dat kan het eenvoudigst via de tool Rufus (klik). Van daaruit installeren. Bij vraag voor licentie kun je dat overslaan. Omdat W10 al eens geinstalleerd is geweest op je laptop wordt hij dan automatisch nadien geactiveerd.
 
En geen van de oplossingen van die link werken niet?
Beter is het update systeem te herstellen lijkt mij.
 
En geen van de oplossingen van die link werken niet?
Beetje onduidelijk, ik neem aan dat je jouw link bedoeld.

Update systeem herstellen bij een schone installatie lijkt mij juist niet beter want dan hoort ie gewoon te werken.
Lijkt me dan eerder dat het om die betreffende bug gaat en het verstandiger is een oudere versie te installeren die nog gesupport wordt. Updaten is immers daarna altijd nog mogelijk indien nodig.
Maar dan kan men er ook mee werken als blijkt dat het update systeem daarin wel werkt.
Dat is wel het voordeel dat er meerdere gesupporte Windows 10 versies bestaan.
 
Heb het nieuwe systeem perfect geïnstalleerd nu alles nog aanpassen
hartelijk dank voor de informatie
probleem opgelost
 
Ik heb voor nu dit topic op opgelost gezet, mochten er toch nog update problemen zijn,
dan kun je hier gewoon weer reageren.
 
Zoals u het had voorgesteld via de site van heidoc en een opstartbare USB en alles is perfect nu nog mijn programma's opnieuw installeren
nogmaals hartelijk dank
 
Dan bleek het dus toch aan de bekende W10 20H2 bug te liggen.
Graag gedaan. Bedankt voor de terugkoppeling. 👍
 
Maar welke versie heb je nou bij Heidoc opgehaald?
 
sorry voor het laattijdig antwoord
versie 2004
en alles loopt perfect nu
 
Dus je hebt deze week ook netjes een beveiliging update binnen gekregen?
 
deze week heb ik deze binnen gekregen KB4592438
is het deze die u bedoeld ?
 
Als je onder versie 2004 draait dan zou je ook een update moeten hebben klaarstaan naar versie 20H4
 
Ja inderdaad maar die ga ik voorlopig niet doen want dat was het begin van mijn probleem
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan