• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Schone Start: Hoe werkt het met drivers?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Diederik
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
D

Diederik

Gast
Ik wil binnenkort een schone start maken met mij pc en vervolgens een image maken.

Nu het probleem
Ik heb deze pc tweedehands gekocht, dus zonder cd's en dergelijke. Wel heb ik in een mapje op mijn c-schijf enkele bestanden staan die in mijn ogen veel op drivers lijken, er staat namelijk driver voor. ;)

eerst wat info over mijn pc
mobo: Gigabyte GA-8LD533-C met Intel 845GL chipset (linkje http://www.giga-byte.com/MotherBoard/Produ...A-8LD533-C.htm)
gevuld met een 2,4 ghz proc en een bankje 512 mb ram (maar daar zijn geen drivers voor nodig toch?)
als laatste nog een maxtor fireball 40 gb en een lg dvd speler
Daarnaast heb ik nog een andere geluidskaart en videokaart , maar die kan ik later wel zelf installeren, en goed zetten in het bios.

wat heb ik in mijn mapje staan
een driver voor:
driver_audio_realtek_whql (dus de ac97)
driver_chipset_intel_iaa (dus de chipset)
driver_gbttools_gbt_@bios (de bios, neem ik aan)
daarnaast nog een mapje met de naam "btc" waarin onder andere een programma staat met de naam "mktflash"
en als laatste nog een zipje met de naam "212b0p43" (misschien komt iemand het bekend voor, google geeft n hit, maar die is in een vreemde taal, wel zie ik in het adres cdrom voorkomen, dus misschien voor de dvd speler?)
Ook zit er nog in dit mapje een setup file met onderschrift "Win32 Cabinet Self-Extractor"

Nu mijn vraag, wat moet ik doen om een schone start te maken, ik heb een win xp home cd, ik kan de bootvolgorde zelf veranderen, dus tot en met het formatteren moet wel gaan lukken.
Maar daarna dus de drivers. Heeft windows zelf al deze drivers en zijn de aangegeven drivers betere versies? of moet ik deze op een cdtje branden en vervolgens proberen te kopieren naar de harde schijf?

Lang verhaal, maar ik hoop dat jullie kunnen helpen

alvast bedankt

p.s. contact opnemen met de persoon van wie ik de pc heb gekocht is onmogelijk, die zit nu voor lange tijd in verweggistan.

Meesta ondersteundt je xp al een hele hoop drivers, zeker die nodig zijn om op te starten en te gaan draaien, de drivers die je dan uiteindeklijk nog nodig hebt voor diverse harware kan je vaakz ien onder systeembeheer-hardware want dan staan daar gele kruisjes, dan kan je via bijvoorbeeld aida32 erachter komen welk type je hardware hebt en dan gaan zoeken op google naar de juiste drivers.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan