• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Schroefjes laptop vastdraaien

Pollywog

Nieuw lid
Lid geworden
19 feb 2025
Waarderingsscore
0
Ik heb van mijn Acer Swift 3 de accu vervangen. Hartstikke leuk maar de helft van de schroefjes wil hij niet meer vastdraaien. Ik heb het dus over de schroefjes aan de buitenkant. Geprobeerd op verschillende plekken. De schroefjes zelf lijkt niks mis mee. Maar voor de zekerheid van MMobiel een schroefjesset gekocht (met M3, M5 en M6. De M3x 6 mm lijkt in de buurt te komen), want kon nergens op internet vinden waar ik dé schroefjes los kon bestellen.

Helaas hierbij hetzelfde euvel. Heb geprobeerd een schroefje los te draaien wat wel vastzat en daar van de Mmobiel een schroefje in te doen. Wil ook niet. Het draait allemaal wel maar niet vast.

Wat nu? Ik vind het tamelijk idioot dat ik mijn laptop niet kan gebruiken vanwege een paar schroeven.

Type laptop: (SF314-58-523B uit 2020, SNID 02700654966)

Crosspost ander forum....

:unsure: Het enige wat ik kan bedenken is dat men in de montage een soort van Borgmiddel
gebruikt hebben, dan is jou enige optie het ook te gaan doen :cool:

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem gehad met een HP laptop.
Achteraf bleek dat HP verschillende maten gebruikte terwijl dit niet te zien was. Het leek dan ook dat sommige schroefjes losleken te zitten terwijl andere iets te groot waren en de schroefdraad dan beschadigden.
Misschien ook zoiets?

Dan is het binnendraad naar z'n gootjes.
Dat is waarschijnlijk gewoon van plastic dus dat valt niet echt te repareren.

Kijk of de grootten verschillen. Zo ja, met de achterklep er af probeer je zo goed en zo kwaad de juiste maten in de gaatjes te draaien als test, maar niet te strak want er moet nog een stukje plastic van de achterklep tussen.

Als alle gaatjes een juist maatje hebben maar doordraaien (en niet uitgescheurd zijn) daar stop je met een halve druppel lijm iets in het gaatje, bv een in de helft gespleten lucifer en je snijdt of breekt die kort boven het gaatje af. Je kan ook de isolatie van een dun draadje gebruiken, of zelfs strak opgerold papier, als dat gaatje maar opgevuld wordt. De lijm is er om het voorwerp wat je gebruikt er niet uit te laten vallen bij het monteren, maar ook het gaatje wat meer op te vullen.
De schroeven daarna niet te strak draaien.

Een tip bij zelftappers (puntige schroefjes) is altijd om voordat je indraait de schroef even met hele zachte druk 'terug' te draaien tot je klik voelt. Dan is de schroef in de oud getapte schroefdraad gevallen, en loop je niet de kans nieuwe draad te gaan tappen waardoor het gat uitlubbert.

Waarschijnlijk twee soorten door elkaar gehaald.

tip voor de volgende keer leg ze neer zoals je ze eruit haalt dan kan je ze makkelijk in de juiste volgorde terugdoen

Dezelfde schroevendraaierset heb ik bij amazon maar 10€ betaald. Die set is verkrijgbaar in verschillende uitvoeringen die niet opvallen als je er niet op let. Het hangt er een een beetje vanaf wat je nodig hebt. Op het eerste zicht zijn die allemaal gelijk.

Ik heb dat ook al mede gemaakt bij herstelling Laptop , wat ik doe als ik dat tegenkom een dun draadje insteken en dan schroefje terug in draaien 100% terug vast.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan