• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Schroefjes VAIO PCG-8T1M

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marcel Smeding

Nieuw lid
Lid geworden
20 aug 2020
Berichten
25
Waarderingsscore
0
Ik heb al enige tijd geleden een Sony VAIO PCG-8T1M gekregen. Het is al een oud beestje, maar functioneert nog prima. Het enige probleem ermee is dat vrijwel alle schroefjes uit de behuizing ontbreken.
Nu heb ik wel een voorraadje laptop schroeven, maar die van de VAIO zijn blijkbaar een apart maatje, want die ik heb passen geen van allen.
Weet iemand, wat voor schroeven hier in gaan?
 
Ik ben op zoek gegaan naar een service manual voor jouw laptop.
Ik kwam eerst op deze site van Sony terecht: https://www.sony.co.uk/electronics/support/results?query=pcg-8t1m
Daar las ik dat er meer Sony laptops zijn die bekend staan als PCG-8T1M, namelijk de onderstaande types:
  • VGN-A417
  • VGN-A417S
  • VGN-A497XP
Service manuals zul je niet via de website van Sony vinden. Sony beschouwt service manuals als vertrouwelijk materiaal, dat niet met derden gedeeld mag worden.
Vroeger haalde ik nog wel eens een service manual bij deze website: Future proof » Tim’s laptop service manuals
Hij heeft daar 1 algemene service manual voor de VGN-A staan: http://tim.id.au/laptops/sony/vgn-a.pdf
Die is eventueel ook te downloaden.
Het zal jou vooral gaan om de schroeven aan de onderkant van de laptop. De narigheid is natuurlijk dat daar niet 1 type schroef in gaat, maar verschillende types: van verschillende lengte, dikte en schroefdraad. Welke moet waar?
Wanneer je in de linkerkolom van die handleiding klikt op Screws(Bottom), dan zie je in het rechter paneel een op zich duidelijke afbeelding waarin met kleuren is aangegeven welke schroeven waar moeten.
Maar... er worden benamingen voor de schroeven gebruikt die voor de Sony technicus duidelijk zullen zijn, maar voor mij helaas niet: B1, B3, B4, B5, B7 en B18. Hopelijk zeggen die benamingen jou wel wat.
Je zou een verklarende lijst moeten hebben voor die typeringen. En die verklarende lijst heb ik niet gevonden.
Daarnaast is het nog maar de vraag of de plaats van de schroeven in die foto overeenkomt met de plaats van de schroeven in jouw Sony VAIO PCG-8T1M. Dat kun jij alleen zelf controleren.

Ik heb dat service manual voor de VGN-A als bijlage bijgevoegd.
 

Bijlagen

  • vgn-a.pdf
    908,5 KB · Weergaven: 2
Ik ben op zoek gegaan naar een service manual voor jouw laptop.
Ik kwam eerst op deze site van Sony terecht: https://www.sony.co.uk/electronics/support/results?query=pcg-8t1m
Daar las ik dat er meer Sony laptops zijn die bekend staan als PCG-8T1M, namelijk de onderstaande types:
  • VGN-A417
  • VGN-A417S
  • VGN-A497XP
Service manuals zul je niet via de website van Sony vinden. Sony beschouwt service manuals als vertrouwelijk materiaal, dat niet met derden gedeeld mag worden.
Vroeger haalde ik nog wel eens een service manual bij deze website: Future proof » Tim’s laptop service manuals
Hij heeft daar 1 algemene service manual voor de VGN-A staan: http://tim.id.au/laptops/sony/vgn-a.pdf
Die is eventueel ook te downloaden.
Het zal jou vooral gaan om de schroeven aan de onderkant van de laptop. De narigheid is natuurlijk dat daar niet 1 type schroef in gaat, maar verschillende types: van verschillende lengte, dikte en schroefdraad. Welke moet waar?
Wanneer je in de linkerkolom van die handleiding klikt op Screws(Bottom), dan zie je in het rechter paneel een op zich duidelijke afbeelding waarin met kleuren is aangegeven welke schroeven waar moeten.
Maar... er worden benamingen voor de schroeven gebruikt die voor de Sony technicus duidelijk zullen zijn, maar voor mij helaas niet: B1, B3, B4, B5, B7 en B18. Hopelijk zeggen die benamingen jou wel wat.
Je zou een verklarende lijst moeten hebben voor die typeringen. En die verklarende lijst heb ik niet gevonden.
Daarnaast is het nog maar de vraag of de plaats van de schroeven in die foto overeenkomt met de plaats van de schroeven in jouw Sony VAIO PCG-8T1M. Dat kun jij alleen zelf controleren.

Ik heb dat service manual voor de VGN-A als bijlage bijgevoegd.

de b1, b3 codes zeggen mij ook niet, maar in ieder geval bedankt voor de moeite die je gedaan hebt.
Ik ga er even naar kijken en zien of ik er wat mee kan.
 
U zegt bijna alle schroefjes, van eentje die er nog inzit opmeten, meestal is dit metrische schroefdraad, en een doosje bestellen zoals Lange Pier aangeeft, kosten bijna niks.
 
Ik ben op zoek gegaan naar een service manual voor jouw laptop.
Ik kwam eerst op deze site van Sony terecht: https://www.sony.co.uk/electronics/support/results?query=pcg-8t1m
Daar las ik dat er meer Sony laptops zijn die bekend staan als PCG-8T1M, namelijk de onderstaande types:
  • VGN-A417
  • VGN-A417S
  • VGN-A497XP
Service manuals zul je niet via de website van Sony vinden. Sony beschouwt service manuals als vertrouwelijk materiaal, dat niet met derden gedeeld mag worden.
Vroeger haalde ik nog wel eens een service manual bij deze website: Future proof » Tim’s laptop service manuals
Hij heeft daar 1 algemene service manual voor de VGN-A staan: http://tim.id.au/laptops/sony/vgn-a.pdf
Die is eventueel ook te downloaden.
Het zal jou vooral gaan om de schroeven aan de onderkant van de laptop. De narigheid is natuurlijk dat daar niet 1 type schroef in gaat, maar verschillende types: van verschillende lengte, dikte en schroefdraad. Welke moet waar?
Wanneer je in de linkerkolom van die handleiding klikt op Screws(Bottom), dan zie je in het rechter paneel een op zich duidelijke afbeelding waarin met kleuren is aangegeven welke schroeven waar moeten.
Maar... er worden benamingen voor de schroeven gebruikt die voor de Sony technicus duidelijk zullen zijn, maar voor mij helaas niet: B1, B3, B4, B5, B7 en B18. Hopelijk zeggen die benamingen jou wel wat.
Je zou een verklarende lijst moeten hebben voor die typeringen. En die verklarende lijst heb ik niet gevonden.
Daarnaast is het nog maar de vraag of de plaats van de schroeven in die foto overeenkomt met de plaats van de schroeven in jouw Sony VAIO PCG-8T1M. Dat kun jij alleen zelf controleren.

Ik heb dat service manual voor de VGN-A als bijlage bijgevoegd.

de b1, b3 codes zeggen mij ook niet, maar in ieder geval bedankt voor de moeite die je gedaan hebt.
Ik ga er even naar kijken en zien of ik er wat mee kan.
U zegt bijna alle schroefjes, van eentje die er nog inzit opmeten, meestal is dit metrische schroefdraad, en een doosje bestellen zoals Lange Pier aangeeft, kosten bijna niks.

Dat had ik idd. ook bedacht, maar dan weet ik nog niet of de draad pitch hetzelfde is.
maar ik ga maar gewoon zo'n doosje met verschillende schroefjes kopen en dan zie ik het wel.
Zal in ieder geval de dikte even opmeten.
 
Daar las ik dat er meer Sony laptops zijn die bekend staan als PCG-8T1M, namelijk de onderstaande types:
  • VGN-A417
  • VGN-A417S
  • VGN-A497XP

Ik heb duidelijk niet goed gekeken. Dat pcg-8t1m is blijkbaar een verzamel term.
mijn vaio is idd. een VGM-A417M, blijkt gewoon onder aan het scherm te staan.....:D
nog maar fff een mailtje gestuurd
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan