• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Script maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

svv1972

Junior lid
Lid geworden
18 mrt 2015
Berichten
76
Waarderingsscore
0
Hallo,
In Admin.google.com hebben we een beheersmodule zitten voor chromebooks.
Wanneer we een chromebook aanmelden komt deze in de beheersmodule te staan en kun je deze vinden door te zoeken op serienummer.

Wij zelf plakken er een sticker op met een meer leesbare code.

Nu willen we deze code op de sticker toevoegen aan het serienummer in de beheersmodule.
Hiervoor hebben we een scanneer gekocht die het serienummer en onze sticker kan lezen.

Wanneer ik dit proces doorloop werkt het prima. Alleen moet ik handmatig de juiste velden opzoeken en openen en opslaan.

Ik moet dit vaak in een bulk situatie invoeren en zou dit graag wat meer automatiseren.

Er moeten een paar stappen gedaan worden die ik graag automatisch in een script gedaan zou willen hebben:
- Admin.google.com beheersmodule openen (dit kan handmatig)
- Naar het overzicht gaan waar alle ingeschreven chromebooks staan (handmatig)
- 1. openen van zoekveld "zoeken op serienummer" (automatisch door script)
- 2. scannen van het serienummer op het device.
Wanneer deze gescand wordt verschijnt automatisch het gevonden device
- 3. open van de info van betreffende device (automatisch door script)
- 4. openen van een veld in in deze pagina (automatisch door script)
- 5. scannen van de sticker op het device.
- 6. opslaan (automatisch door script)
- 7. en dan weer terug naar punt 1.

Ik weet dat een scan apparaat niets anders is dan een manier van invoeren net zoals op een toetsenbord.
Maar ik kan de automatisch stappen niet maken. Daar heb ik gewoonweg niet de kennis van.

Is er iemand die dit wel kan en voor mij zou willen bouwen.
Natuurlijk niet voor niets......

Groet
Sander
 
Misschien zou het handig zijn voor de meedenkers om ook even te laten weten om welk merk / type / serie scanner het gaat .
Als een moderator het naar hier zou willen verplaatsen zou ook ideaal zijn .
 
Sorry.
Het betreft een NETUM wireless 2D scanner NT-1228BL
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan