• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Scroll wheel maakt bokkesprongen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

BrunoVP

Bekend gezicht
Lid geworden
12 dec 2021
Berichten
170
Waarderingsscore
14
De laatste dagen doet de USB muis (TRUST item 23987) rare sprongen.
Omdat mijn laptop (PEAQ) zijn keyboard en touchpad niet meer naar behoren werkte,
heb ik mijn toevlucht genomen om er en extern USB bord en muis op aan te sluiten.
Heeft steeds zijn werk naar behoren gedaan.

Maar wat ik nu voor heb gaat effe mijn petje te boven.
Kern van de zaak.

Ik werk heel graag met het scroll wheel.
Wat gebeurd er nu:
Tijdens het naar beneden scrollen springt het blad naar boven,
om dan uiteindelijk toch te zakken.
maar blijft dit wel doen.
Iemand enig idee in welke richting ik moet zoeken?
 
Sluit hem eens aan op een andere computer. Doet hij het daar ook is hij kapot.
 
Sluit hem eens aan op een andere computer. Doet hij het daar ook is hij kapot.
Dat ik daar nog niet ben opgekomen.
Heb nu een andere in de plaats aangesloten.
Alles werkt als normaal.
Toch nog even opzoeken of die Trust in garantie zou zijn.
Die 1.8 meter kabels (toetsenbord ook) is de reden waarom dit heb gekocht.
Dank je voor het helpen.
 
Als je geen garantie meer hebt zou je de muis eens open kunnen maken. Vaak zit er veel stof bij het scrolwieltje en de bijbehorende LED's. Mss is dat een oorzaak.
 
Als je geen garantie meer hebt zou je de muis eens open kunnen maken. Vaak zit er veel stof bij het scrolwieltje en de bijbehorende LED's. Mss is dat een oorzaak.
Het proberen waard. Dank voor de tip.
 
Is de batterij niet leeg?
Als die van mij leeg is gaat hij ook raar doen.
Nu ik dat weet vervang ik de batterij.

Ook kun je eens kijken of een andere usb poort het zelfde probleem geeft. Zo niet het stuurprogramma van de usb poort verwijderen in apparaatbeheer en herstarten.
 
Is de batterij niet leeg?
Als die van mij leeg is gaat hij ook raar doen.
Nu ik dat weet vervang ik de batterij.

Ook kun je eens kijken of een andere usb poort het zelfde probleem geeft. Zo niet het stuurprogramma van de usb poort verwijderen in apparaatbeheer en herstarten.
Nee, is full USB. Vaste kabel, geen batterij dat er aan te pas komt. Ik gebruik nu terug de muis die ervoor aan hing. Werkt perfect tot heden. Op een paar onhebbeligheden na. Toetsenbord op de laptop doet het om 1 of andere reden ook terug.
 
Je zou nog eens een sfc scan kunnen doen, om te kijken of er fouten in jou Windows zitten.

Typ cmd en open als administrator.
Typ sfc /scannow en druk op enter.
(Let op de spatie tussen sfc en /)
Aan het eind van de scan wordt er aangegeven of er fouten zijn gevonden en gerepareerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan