• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies SD card wordt niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

FreekVerhulst

Gewaardeerd
Lid geworden
1 jun 2010
Berichten
1.297
Waarderingsscore
4
Ik heb een Micro sd card 8 gb in mij smartphone met Android. Hij geeft aan: SD kaart wordt niet ondersteund. Ik zou m moeten formatteren. Maar dan worden alle gegevens gewist! Heb m in mijn laptop gestopt, wordt niet herkend. Als ik kijk bij apparaatbeheer staat hij er wel tussen: bij Schijfstations: SDHC-card. En als ik daar op klik geeft hij aan: apparaat werkt correct.
Toch kan ik de bestanden niet zien. Hoe krijg ik dat voor elkaar?
 
heb jij deze ooit geformateerd gehad via je smartphone dan is deze dus niet meer te gebruiken via de pc ( dit word tevens ook de eerste keer vermeld op je smartphone ).
 
heb jij deze ooit geformateerd gehad via je smartphone dan is deze dus niet meer te gebruiken via de pc ( dit word tevens ook de eerste keer vermeld op je smartphone ).
doordat je deze via de smartphone formateerd verkrijgt deze SD-kaartje een GPT indeling ..
hier onder zie je via de Easeus partition master een zo een opgeladen sd -kaartje van 16gb welke dus opgedeeld werd in 3 partities wil ik deze via de pc kunnen gebruiken dan dien ik deze opnieuw te formateren en ben ik de bestanden kwijt welke er nu op staan ...tegen dit probleem loop jij nu tegen aan .

Ashampoo_Snap_maandag 9 juli 2018_14h38m10s_003_.png
Ashampoo_Snap_maandag 9 juli 2018_14h44m02s_004_.png
 
Het SD cardje word door de telefoon met Android OS niet meer gelezen omdat het bestandsformaat niet ondersteund word .
TS heeft het cardje uit zijn telefoon gehaald en in een ingebouwde kaartlezer gestopt en citeert .

bij Schijfstations: SDHC-card. En als ik daar op klik geeft hij aan: apparaat werkt correct.
Het apparaat is de kaartlezer zelf , maar het SD kaartje zelf kan niet gelezen worden .

Ik heb een Micro sd card 8 gb in mij smartphone met Android.

We hebben het hier over een telefoon (smartphone) en niet over een tablet Emi .
 
dat het over een sd-kaartje ging dat gebruikt werd in een smartphone was me wel duidelijk ...
hetzelfde probleem deed zich immers hier ook voor toen ik een 16gb sd-kaartje verving voor een 64 gb sd-kaart in mijne smartphone …als de TS via zijn smartphone eerder het SD-kaartje heeft geformateerd dan heeft deze nu een GPT indeling
het gaat wel degelijk over een micro sd-kaart die men via een adapter in een kaartlezer plaatst om deze vervolgens via de pc te benaderen … en dit kan dus niet indien men via de smartphone het micro sd-kaartje heeft geformateerd.
 
Laatst bewerkt:
Als jij dat sd cardje in je telefoon geplaatst hebt , werd dat geformateerd en versleuteld . Haal jij dat uit je telefoon en steek dat SD cardje in een andere telefoon of in een kaartlezer zal er gevraagd worden om te formateren . Dat heeft niets met GPT indeling te maken maar met veiligheid .
https://androidworld.nl/nieuws/adoptable-storage/

En daarom heb ik gevraagd , als je dat kaartje terug in de telefoon steekt , en je sluit de telefoon met een USB kabel aan de computer , of het dan kan gelezen worden .
 
ik heb ook nergens gezegd dat het de GPT indeling is dat voor problemen zorgde ..
men kan inderdaad het sd kaartje gaan formateren maar dit is dus datgene wat de TS niet wenst te doen .

indien men deze aansluit aan de pc dan krijgt men de vraag wat men wilt doen ..
zo krijg ik hier 4 opties ...
-dit apparaat opladen
*bestanden overdragen (mpt) en deze optie dient men te selecteren ..
-foto's overzetten
-ingebouwde cd-rom (deze word dan via de verkenner weergegeven )

**men kiest dus voor bestanden overdragen en vervolgens zie je via de verkenner je smartphone vermeld staan ...in mijn geval nu de Alcatel 1x en deze klik ik dan aan ..
Ashampoo_Snap_maandag 9 juli 2018_16h26m29s_005_.png
vervolgens klik ik dan verder op de Samsung sd-kaart en open ik deze ...
nu zie ik hier het onderstaande en kan ik desgewenst bestanden toevoegen of verwijderen ..
blijf van de systeemmappen verwijderd verander daar niets aan !
Ashampoo_Snap_maandag 9 juli 2018_16h27m09s_006_.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan